... som de kallar det.
Efter artiklarna om New Horizon i de senaste numren av Fenix så blev jag lite nyfiken på Volt, regel systemet som NH använder sig av?
Är det någon som har någon praktisk erfarenhet av det systemet och som känner för att dela med sig av sina upplevelser?
Från det lilla jag läst så verkar det först vara ett intressant system. Jag gillade grund tanken att det skulle vara ett snabbt och smidigt system utan matte som styrs av vad spelaren vill göra och inte av en mängd special handlingar som bestämmer vad som är möjligt.
Men sen hittade jag ett spelexempel av en strid i NH som verkade vara samma gamla traditionella integralkalkylerande med avdrag och motstånd m.m som vanligt som varken verkade vara så smidigt eller snabbt. (Fick klara Eon vibbar.*)
Så någon som kan reda ut i röran?
*(Det är inget fel på Eon men tror inte någon någonsin använt adjektiven snabbt, smidigt eller mattematik befriat för att beskriva det.
)
Efter artiklarna om New Horizon i de senaste numren av Fenix så blev jag lite nyfiken på Volt, regel systemet som NH använder sig av?
Är det någon som har någon praktisk erfarenhet av det systemet och som känner för att dela med sig av sina upplevelser?
Från det lilla jag läst så verkar det först vara ett intressant system. Jag gillade grund tanken att det skulle vara ett snabbt och smidigt system utan matte som styrs av vad spelaren vill göra och inte av en mängd special handlingar som bestämmer vad som är möjligt.
Men sen hittade jag ett spelexempel av en strid i NH som verkade vara samma gamla traditionella integralkalkylerande med avdrag och motstånd m.m som vanligt som varken verkade vara så smidigt eller snabbt. (Fick klara Eon vibbar.*)
Så någon som kan reda ut i röran?
*(Det är inget fel på Eon men tror inte någon någonsin använt adjektiven snabbt, smidigt eller mattematik befriat för att beskriva det.
