Nekromanti Vita Klostret

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Om Vita Klostrets munkar står det i Religioner:Gudarnas Kamp "en troende får inte använda våld såvida det inte tjänar religionens syften".
Skall detta tolkas strikt så får munken alltså inte använda sin eminenta stridskonst Nordanvindens Storm då munkens kamrater hotas av slemma skurkar. Han får milt se på när de slaktas och sedan stoiskt invänta sitt eget öde, eller?

Eller kan han lätt förklara detta med att de fem vindarna sa honom att hans kamrater måste leva?
Eller hur! *ironi*
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Om Vita Klostrets munkar står det i Religioner:Gudarnas Kamp "en troende får inte använda våld såvida det inte tjänar religionens syften". Skall detta tolkas strikt så får munken alltså inte använda sin eminenta stridskonst Nordanvindens Storm då munkens kamrater hotas av slemma skurkar. Han får milt se på när de slaktas och sedan stoiskt invänta sitt eget öde, eller?"

Det är svårt att tjäna religionens syften om man är död. Möjligen kan man bli martyr, men det är väl det enda. Som levande munk brukar man kunna göra betydligt mer för sin religion. Så hur du vill tolka det är upp till dig, men när en munk försvarar sig och sina ordensbröder från angrepp så är det väl helt klart i religionens syften enligt mig.

Annars kan munkarna säkert låsa in sig i klostret och träna sin stridskonst i meditativt syfte.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag skulle se det som att det är välldigt bra att använda den färdigheten. För det tjänar ju inget till om man själv riskerar att bli dödad...
Man kan ju alltid försöka att senar få dina kamrater att å över till din munks religion..../images/icons/wink.gif

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Jag har varit för hård =(

Hmm, jag var nog lite för hård när jag tvingade spelaren att slå ett Tro-slag för att hjälpa sina kamrater. Vilket han misslyckades med.
Det slutade med att två rollpersoner och hertig Yssecs dotters favorit-uppassare, misslan Rävnos, dog.
Hertig Yssec kommer inte bli glad!

Är det förresten troligt att låta demoner vara naturliga fiender till Vita Klostret?
 

Wolfes

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Luleå
Re: Jag har varit för hård =(

Om jag inte kommer ihåg fel så har rean Vita klostret en mycket bra fiende redan.
Dom har Kristallorden som dyrkar döden och arachna så det är nog troligt att denomen kan vara en stor fiende.

/wolfes
 

Mr spelledare

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
82
Location
Ängelholm
Om rollpersonens kamrater som också är med i Vita klostret hotas att dödas är ju religionen i fara. Då får man givetvis försvara dessa kamrater. Om de skulle dö hindras ju religionen att spridas. Alltså är det rättfärdigat att försvara sig.


Gud
 
Top