Nekromanti Visninginställningar...

Winchester

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
165
Location
Malmö
Tjaba!

Gick precis in i mina visningsinställningar för att leta upp funktionen för att citera gammalt meddelande - kunde inte hitta den. Hur göra? Dessutom så när jag stängde av den automatiska förhandsgranskningen slog den över min visning till Engelska... Det går inte att byta tillbaks i heller, alternativet Svenska finnns inte i kombinationsrutan.

Sebastian - har en låååång lista över kommentarer till utvecklarna, varav de flesta inte lämpar sig för oskyldiga forumsanvändare...

--
Khyron/Sebastian Palm
sebastian.palm@swipnet.se
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Ojdå, är den buggen kvar, att den byter språk? Hmm, det kanske var till 5.0.9 den var fixad och den har jag inte hunnit installera ännu. Ska lägga in svenska i den engelska språkfilen så att du kan byta tillbaka.

Citering finns inte som funktion, det får man isf fixa själv genom att markera från det man kommenterar (som man ju ser nedanför textrutan) och skriva [ citat ] [ /citat ] runt. Eller < i > < /i > om man vill slippa strecken å sånt. I regel är det tänkt att man inte ska behöva citera då man kan gå tillbaka och se vad det tidigare inlägget handlade om själv.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Winchester

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
165
Location
Malmö
<citat>Citering finns inte som funktion, det får man isf fixa själv genom att markera från det man kommenterar (som man ju ser nedanför textrutan) och skriva [ citat ] [ /citat ] runt. Eller < i > < /i > om man vill slippa strecken å sånt. I regel är det tänkt att man inte ska behöva citera då man kan gå tillbaka och se vad det tidigare inlägget handlade om själv.</citat>

Såhär?

Jag är inte så värst aktiv som webforumsskribent, eftersom min lön och min telefonräkning sällan blir kompatibla då. Har dock fått ett kul jobb där man kan sitta och skriva lite :).

Jag använder själv mest USENET, där jag fått det bankat in i skallen att HTML är kass, att inte citera nästan lika illa. Och så är man tvungen att använda det ena för att göra det andra... En automatisk citatfunktion hade faktiskt varit trevlig, om så bara för att bemöta kommentarer i sitt sammanhang...

Sebastian, som tycker att USENET är lite bättre eftersom man slipper vara inloggad...[men bara lite!]

--
Khyron/Sebastian Palm
sebastian.palm@swipnet.se
 

Winchester

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
165
Location
Malmö
Inte så, tydligen. Vilka förb****de j***a tecken är det man ska använda egentligen? LT/GT eller hakparenteser?

Sebastian - HTML är för hemsidor...

--
Khyron/Sebastian Palm
sebastian.palm@swipnet.se
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Sebastian, som tycker att USENET är lite bättre eftersom man slipper vara inloggad...[men bara lite!]<p><hr></blockquote><p>Själv har jag alltid tyckt att webbforum suger, men det är grymt populärt ändå. Jag vet flera rent textbaserade system som är snabbare, smidigare och kraftfullare. Tex LysKom eller NiKom. Fast detta system har verkligen börjat bli bra och om bara bandbredden (serverns datorkraft) kunde öka i samma grad som informationen som skickas jämfört med textbaserade system.



MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
LT/GT.

...hade det varit om det var vanlig HTML som efterfrågades, men det var det ju tydligen inte.

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Discordian on 2000-08-22 14:07.</EM></FONT></P>
 

Winchester

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
165
Location
Malmö
Nåja, jag försökte mest bara vårda språket. Det enda som gör att jag över huvud taget använder forumet just nu är att jag sitter vid en 90KBps fast lina, dvs ca 30 ggr så snabbt som mitt modem... Jag är rätt tacksam för att ni har så lite bilder här... För ett riktigt mardrömsexempel på webinterface, se www.deja.com. Ny reklam varje uppdatering, givetvis med minst tre olika animerade banners... Och så knappar till vansinne.

--
Khyron/Sebastian Palm
sebastian.palm@swipnet.se
 

Winchester

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
165
Location
Malmö
<blockquote><font size=1>In reply to:</font><hr><p>Det är hakparanteser, dvs [ och ]. Dvs, inte samma som i HTML och inte vanliga paranteser och inte måsvingar.<p><hr></blockquote><p>Experimenterade lite. Den ändrar taggarna med språket, jag använde alltså "quote" och "/quote" för det ovanstående. Värt att komma ihåg...

--
Khyron/Sebastian Palm
sebastian.palm@swipnet.se
 

Winchester

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
165
Location
Malmö
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Experimenterade lite. Den ändrar taggarna med språket, jag använde alltså "quote" och "/quote" för det ovanstående. Värt att komma ihåg...<p><hr></blockquote><p>Bekräftat. "quote" funkar inte på svenska och "citat" funkar inte på engelska. Nånstans tror jag att nånting är skumt...


--
Khyron/Sebastian Palm
sebastian.palm@swipnet.se
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Nejdå, det är bara frågan om att även Märkningstaggarna finns med i översättningsfilen och är alltså beroende av vilket språk man har inställt. Jag har för övrigt redan fixat så att du kan byta tillbaka till svenska så att du kan börja använda [ citat ] som alla andra.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top