Nekromanti Visioner, hjälp föreningen hitta riktningen!

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
  • Jag vill att rollspel ska synas och diskuteras av flera, och i fler olika sammanhang.
  • Jag vill att fler av forumets användare väljer att gå med i föreningen.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Social samverkan som tex:

- Sammankalla till möten (sker redan nu) i samband med konvent, pubkvällar etc. (umgänge socialt)
- Ordna "workshops" för rollspelstillverkning på konvent
- Samordna speltillfällen (vilken form som helst från rollspel via skype till dataspel) för medlemmarna.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
  • Aktivt erbjuda forumiter medlemskap.
  • Öka aktivteten kring rollspelandet genom att sätta upp scenario-tävlingar och liknande.
  • Anordna online-träffar och online-aktiviteter.
  • Anordna irl-träffar och irl-aktiviteter.
  • Verka aktivt för bordsrollspelandet i allmän mening.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Preludium: Jag vill att föreningen skall öka antalet medlemmar men då måste det finnas ett incitament för forumets deltagare att bli medlemmar i föreningen.

Denna fråga bör besvaras som jag ser det.

Internet är vår huvudsakliga plattform och kärnan i föreningens aktiviteter bör också ske genom internet. Saker vi kan göra är till exempel att främja stöd till rollspelande via internet. Till exempel genom så kallad "play by forum" eller "play by chatt" (langtrue t.ex).

Men - att rollspelschatta finns ju redan. Det finns langtrue som jag tidigare nämnt och uppenbarligen så sker det också på snyggast.nu. Frågan är om vi då har något att erbjuda när dessa mötesplatser redan finns? Ska vi erbjuda något så bör det i så fall vara generella verktyg men kanske främst möjligheten till kontaktsökande.

Play by forum är enklare. Verktyget finns redan här på rollspel.nu det föreningen kan ta till sin uppgift är att hjälpa folk att hitta varandra. Krank påpekade i småpratet för några dagar sedan att det dyker upp folk då och då som vill forumrollspela något äventyr (med någon bakgrund i traditions forum - min åsikt).
Här kan vi göra en insats så att dessa hittar någon att spela med så de inte bara drar iväg.

En annan sak vi skulle kunna göra är att ta på oss rollen som något form av frivilligt "kårfackligt" organ. Där vi blir en lobbande röst mot hemsidan i vad som behöver förändras (t.ex att jag borde på en rosa färg på mitt forumnamn). Eller om någon upplever sig mobbad av forumets ledning så kan vi föra en dialog.

Rollspel.nu är idag en stark knytpunkt för att göra en massa nya rollspel. Här skulle vi kunna agera ett stöd genom studiecirklar eller starta upp - klappa på axelnklubbar. Det svåra med dessa typer av aktivitetsinriktningar är att det (mer eller mindre) finns organiskt redan idag på forumet. Vi kan inte tillfredsställa en massa behov som inte finns. Bättre då att fokusera på verksamheter som "behövs".

På konvent och dylikt tror jag forumträffar, marknadsföring av forumet osv är smart. Kanske arrangera föreläsningar med utgångspunkt i forumets styrka - att vi har smarta rollspels"elitister" som kan snacka om: skapandet av rollspel, utveckla sig vid spelbordet och allt annat vi snackar om här.


Ja det var några punkter.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
solvebring said:
Har den här föreningen världens sämsta medlemsstöd eller vad är problemet?
Ja det är ju frågan
Men jag tror nog att en hel del av medlemarna mest är med för att man stöttar den, inte så mycket för att man vill påverka så mycket.
Och hur surt det än låter så har väl inte styrelsen heller imponerat än, första mötet blev mest pinsamt, där kan man ju fråga sig varför en del valt att vara med i styrelsen?
Och är nästa möte inbokat, är ju en del frågor kvar som man inte tog tidigare.
Nu är ju den här styrelsen vald, skulle vara skoj att höra vad den har tänkt dom ska göra?

/Hans som inte menar illa och tror att allt kommer att bli tippeletopp bara allt kommer igång.
 
Top