Nekromanti Vision till andemodulen!

Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Behåll namnet "Anden&Drömmen"!

Det låter mycket schamanistiskt stämmningsfullt och det måste väl passa bra till en sådan schmanistisk modul eller?
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Re: Selenotropi...(tiraker)

Selenotrop har väl en effekt för att styra drömmandet hos andra personer? Finns det inte en risk för krock om man lägger in en ny aspekt?
Nix, selenotropi har en effekt som låter magikern skapa en dröm, som ett offer kan drömma. Magikern kan sålunda inte styra offrets drömmar genom denna effekt, men i viss mån påverka dem, ja. Skillnaden vad som kan göras med oneirotropi och selenotropi kommer att framgå i modulen. Men vi kan ju säga såhär - med hjälp av selenotropi kan man få enormt mycket större kontroll över en drömmares drömmar än selenotropi någonsin kan erbjuda...
:gremcool:

Det står en hel del om tirarkiska schamaner och deras effekt på samhället (och de faktum att de regelmässigt anfaller från andeplanet) i Triarkeboken, jag skulle vara glad om din (Läs:Drakvrede) modul inte går sitck i stäv med vad som tidigare har skrivits där.
Nej, naturligtvis ska det inte göra det. Vore väl synnerligen dumt, eller hur?
:gremwink:
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Liknelse ang. andemodulen

Det låter mycket bättre, eftersom boken tillstörre delen behandlar just dessa områden snarare än de som nyttjar dem, vad jag förstår.
Nej, människa, jag säger ju att det inte är just Schamanism och drömvandring som är fokus i ande/drömmodulen! :gremwink: Det är andevärlden och Drömriket som är i fokus, inte om hur en andebesvärjare från Mundana ränner runt där.

Man skulle kunna likna andemodulen vid en "geografibok" över andevärlden, med vissa inslag av kulturbok. I den beskrivs hur andevärlden fungerar samt olika viktiga aspekter av andevärlden. Eftersom schamaner är en viktig del, beskrivs oxå dessa och en del krut läggs ner på att förklara på hur Mundanas andebesvärjare ser på anderiket, just eftersom det är mest sannolikt att en spelare lär spela schaman/spritist. Men det är ändå fel att påstå att det är andebesvärjaren som utgör andevärlden och modulens huvudtema, som namn i stil med "Schamaner & Drömvandrare" eller "Schamanism & Drömvandring" båda implicerar.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Va, jag förstår inte...

"Men vi kan ju säga såhär - med hjälp av selenotropi kan man få enormt mycket större kontroll över en drömmares drömmar än selenotropi någonsin kan erbjuda..."

Kan du förklara dig?

Mvh Victor Palm...

...Som retar upp sig på saker han inte förstår.
 

Drakvrede

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
732
Location
Stockholm, Sverige
Re: Va, jag förstår inte...

Kan du förklara dig?
Givetvis! Det ska stå:

"Men vi kan ju säga såhär - med hjälp av oneirotropi kan man få enormt mycket större kontroll över en drömmares drömmar än selenotropi någonsin kan erbjuda..."

Tryckfel, helt enkelt. Jag skyller det på rollspel.nu-adiministratörerna....
:gremwink:
 

Girolamo

Veteran
Joined
27 Jun 2019
Messages
55
Det finns ingen som har texten från länken på fösta sidan tillgänglig för att lägga upp igen? =)
 

Girolamo

Veteran
Joined
27 Jun 2019
Messages
55
Det ska mest vara en platsbeskrivning så som jag förstått det. Så tänkte att den inte har mycket med själva reglerna att göra. =P
 

Girolamo

Veteran
Joined
27 Jun 2019
Messages
55
I brist på annat får man trolla runt på forumet och leta info till kommande kampanjer. =P
 
Top