Edit: det blev knas med den citerade delen. Det stod:Den dök plötsligt upp i en av monstertabellerna på sidan 10 i bok 3 av OD&D när den trycktes för femte gången.
I mitt exemplar, som är andra tryckningen, finns raderna
Men i femte tryckningen hade det plötsligt blivit
Så, antagligen satte de om texten inför femte tryckningen och någon var lite trött där.
Svårt att slå en raritet som faktiskt heter "raritet"...!
Ahhh, Toon. Det sålde jag på Tradera 2023-24. Var det möjligtvis du som köpte det?
Kan vara. Jag hade för mig att jag köpte det via forumet, men det kan vara en länk som du gav. Känns dock som om jag haft det längre än så.Ahhh, Toon. Det sålde jag på Tradera 2023-24. Var det möjligtvis du som köpte det?![]()

Det ser kanske trevligt ut på bilden men jag är inte helt nöjd än. Den skarpögde samlaren ser att Court of Ardor saknar kartan (Åh Nej!), men då jag bara betalade 20:- för den på ett antikvariat på Söder kunde jag inte bråka om det. Northern Mirkwood är första utgåvan med det gamla omslaget (men jag har den nyare också). Däremot är Isengård inte den första utgåvan, så den saknar jag tyvärr också.
Jag tror att ganska många ex. av dem finns spridda i landet, då de var ganska sentida och lättare at få tag i. Inte riktiga rariteter på det sättet. Men kan tänka mig att de inte var så attraktiva och att inte så många använt dem i spel. De osar ju "systemet kan göra allt - hur pressar jag in det i alla andra genrer"? Jag har dock inte sprungit på Arabian Nights än, så den saknas i samlingen. De här är nog riktiga gränsfall för tråden. Run out the Guns är dock en udda fågel. Nån beskrev det som ett konventsäventyr, en kampanj och en Starter Box för RMSS i en och samma låda. Har aldrig hört att nån pratat om den eller ens vetat om att den fanns.

Ojojoj! Har aldrig sett de där Rolemaster-boxarna. Och Pompedia har jag aldrig hört talas om!Jag tyckte från början att jag bara har bruksexemplar av ganska vanliga spel, men det som är alldagligt för nån kan ju vara exotiskt för nån annan.