Vet inte, men scenariot finns för fri nedladdning, så det är bara att ta en tittVar det den som utspelades i en undervattensdungeon som bara hölls torrlagd under en viss tid och spelarna måste ta sig in och ut igen innan den åter vattenfylldes?
Vet inte, men scenariot finns för fri nedladdning, så det är bara att ta en tittVar det den som utspelades i en undervattensdungeon som bara hölls torrlagd under en viss tid och spelarna måste ta sig in och ut igen innan den åter vattenfylldes?
Vi har bara lyckats gräva fram ett nummer av Morgonstjärnan (sommaren 1982) där just Reens Lampa finns med (https://alexandria.dk/en/magazines?issue=678).Jag minns ett nummer av Morgonstjärnan med ett konventsscenario till D&D där det förekom zombies klädda i vita kåpor. Det gjorde mig häpen att inse att folk tävlade i dungeon-utforskning.
Jamen titta, där är de ju, zombiesarna!Vi har bara lyckats gräva fram ett nummer av Morgonstjärnan (sommaren 1982) där just Reens Lampa finns med (https://alexandria.dk/en/magazines?issue=678).

Tyvärr inte. Med tankte på hur exakt jag specificerade hur illustrationerna skulle se ut, borde jag ju komma ihåg vem jag pratade med. Men, tyvärr...Vi har faktiskt aldrig rett ut vem som illustrerade. Vågar du göra en chansning?![]()
Det var en grej ganska länge. GothCon hade en AD&D-turnering under många år. Och det tävlades i många andra rollspel också.Det gjorde mig häpen att inse att folk tävlade i dungeon-utforskning.
Även Lincon och Borås spelkonvent hade sådana turneringar.Det var en grej ganska länge. GothCon hade en AD&D-turnering under många år. Och det tävlades i många andra rollspel också.
GothCon bevarar traditioner från det här fastän tävlingsmomentet är avskaffat. När man anmäler att man vill spelleda rollspel så frågar konventsledningen hjälpsamt om man behöver hjälp att rekrytera fler spelledare. Mitt häpna svar på det förra året var ungefär "Eh... Ärligt talat... Inte för att vara otrevlig, men jag bryr mig inte riktigt om huruvida någon annan också spelleder köpta scenarier till Brindlewood Bay samtidigt som jag gör det?" Men det är klart att när det institutionella minnet tänker sig en turnering så är det ju obegripligt om det inte finns mer än ett lag.Det var en grej ganska länge. GothCon hade en AD&D-turnering under många år. Och det tävlades i många andra rollspel också.
Jepp, jag arrangerade Traveller-turneringar vid ett par tillfällen.Det var en grej ganska länge. GothCon hade en AD&D-turnering under många år. Och det tävlades i många andra rollspel också.

"Den Berømte Palle Schmidt"...Maybe not my oldest but I sure treasure this one & had countless hours of fun tormenting investigators in a Cyberpunk Copenhagen Noir back during my university years. Palle Schmidt offered custom illustrations and signed copies at Viking Conone year in the mid 1990saround 2000. More about Fusion: https://palleschmidt.dk/book/rollespillet-fusion/
Jag saknar lite den här stilen på bilderna.Megatraveller från -87 med ett gäng moduler
På något märkligt sätt blir jag besviken om inte @God45 överträffar allt som postats i den här tråden![]()