Skönt obestämd tidpunkt här. Är vi i Tolkiens sagomedeltid? Eller är vi på en fabrik i Sundbyberg år 1955? Reglagen!Här har du en scenario-illustration från tio år tidigare (Reens Heliga Lampa).
Skönt obestämd tidpunkt här. Är vi i Tolkiens sagomedeltid? Eller är vi på en fabrik i Sundbyberg år 1955? Reglagen!Här har du en scenario-illustration från tio år tidigare (Reens Heliga Lampa).
Jag kan svära på att jag spelat detta! I Göteborg? Gothcon? 80-talet?View attachment 27860
Här har du en scenario-illustration från tio år tidigare (Reens Heliga Lampa).
Råddade den med på ebay förra året. Omslaget är så mycket finare och varför inte ha Gumshoeoptionalitet istf bara ganska klunkiga CoC 7eKom sent in i hobbyn, så sitter inte på några gamla dyrgripar. Men har förstått att den första utgåvan av Harlem Unbound är rätt klurig att få tag i.
View attachment 27852
Men verkligen, tycker också att formgivningen är mera clean.Råddade den med på ebay förra året. Omslaget är så mycket finare och varför inte ha Gumshoeoptionalitet istf bara ganska klunkiga CoC 7e
Men verkligen, tycker också att formgivningen är mera clean.
Minns du vad du fick ge för den?
Det var ju inte särskilt klurigt! Jag läste någonstans att den gått och blivit en dyrgrip, men så verkar ju inte vara fallet (bokryggen på mitt exemplar har blivit väldigt solblekt, så var ändå aldrig aktuellt).Nej, men datorn minns. 30 USD + frakt.
Var det den som utspelades i en undervattensdungeon som bara hölls torrlagd under en viss tid och spelarna måste ta sig in och ut igen innan den åter vattenfylldes?View attachment 27860
Här har du en scenario-illustration från tio år tidigare (Reens Heliga Lampa).
GothCon VI. 1982. Det var jag som skrev scenariot (men inte ritade illustrationen).Jag kan svära på att jag spelat detta! I Göteborg? Gothcon? 80-talet?
Jag drog ett skämt ur Trygg-Torkel bara här om dagen! Förklarade för min kompis matematikbesatte 15-åring att kung Arthur och hans riddare jämt letade efter graalen, ritade en integral-käpp i snön, pekade på den, berättade om när Trygg-Torkel hittar en sådan -- "Men det är ju inte graalen".Peter Antmans Gurra (föregångaren till Trygg-Torkel). Nedpackad femtio mil hemifrån. Man slog 1t6 för att se vad som hände och vilken tabell man skulle slå i härnäst och så vidare. Köpt av Peter själv (vi var med i samma spelförening, Fenris, i Göteborg i mitten på 80-talet, där även @Mekanurg huserade).
Tomt skryt, min herre! Visa bilder nu så tror vi dig! Gärna baksidestexten med.Darkurthe Legends, Fifth Cycle och Legendary Lives är väl sådana som inte är så obskyra men inte heller supervälkända om man inte läst essäerna om Fantasy Heartbreakers. Men i vart fall Darkurthe och Legendary Lives är fantastiska spel!
Ja. Två timmar! För konventets skull!Var det den som utspelades i en undervattensdungeon som bara hölls torrlagd under en viss tid och spelarna måste ta sig in och ut igen innan den åter vattenfylldes?

Vi har faktiskt aldrig rett ut vem som illustrerade. Vågar du göra en chansning?GothCon VI. 1982. Det var jag som skrev scenariot (men inte ritade illustrationen).