Nekromanti Visa mig era Oktoberlandet karaktärer!

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Jag köpte på mig Oktoberlandet under Fria Ligans drive denna månaden.
Nu är jag lite sugen på att se vilka folk & feer som befolkar detta land.

Berätta era sagor för mig!
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag har inte rollpersonerna här men senast var det två rollpersoner—ett gift par, som tappat glöden efter att deras revolutionärt aktiva tonårsson försvunnit. Nu driver de en detektivbyrå men han, en faun, super, och hon, en nymf, har affärer vid sidan om med olika konstaplar och agenter inom polis och underrättelsetjänst.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Jodå, det finns det. McKatla startade en grupp alldeles nyligen, t.ex.

Min egen favvokaraktär är min allra första, som jag spelade under speltestet av första upplagan. Jag har inte rollformuläret kvar, tror jag, men det var hur som helst en rese som hette Malenky och var inbrottstjuv. Han var lite som Dynamit-Harry från Jönssonligan, fast i oktoberländsk tappning och med komplex för sin storlek. Om han hade gjorts till andra upplagan hade haft attribut som "Resar är smidigare än vad man kan tro!", "Det är inte mitt fel att jag har kraftig benstomme" och "Alltid en extra dynamitgubbe!" :). I hans utrustning ingick cykel, kofot och en liten (!) revolver. Det uppstod otaliga situationer där han satte gruppen i klister p.g.a. en övertro på sin förmåga att smyga, klättra uppför stuprännor och lösa problem med dynamit. Men han hade ett gott hjärta och lämnade aldrig någon i sticket. Vi spelade opublicerade "Darjas tredje kärlek" och en uppföljningskampanj som skrevs av vår testspelledare.

Hälsar

Christian
 

Zappelina

Swordsman
Joined
22 Oct 2006
Messages
447
Location
Göteborg
Jag minns flera rollpersoner med värme även om det var några år sedan vi spelade. En orkisk omnimobil chaufför med röd mössa och konservativa värderingar och hans alviske arbetsgivare, en revolutionär upptäcksresande och hans råiska älskarinna och vägvisare som uppviglade rallare att inte plocka ihop rälsen över isarna eftersom jobbet var så farligt.
 
Top