Nekromanti VINTERSKOGENS HEMLIGHET FINNS... HÄR:

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Hallå i stugan,

För 5 minuter sedan fick jag PDF filen med Vinterskogens hemlighet. HTML sidan med länkarna har varit färdig i ett par dagar så NU ligger allt uppe!

Och länken alla väntat på kommer här:

http://www.bergting.com/vinterskogen Ni kommer att bli redirectade till en ny sida, från vilken ni kan ladda ner äventyret.
Gör Riotminds en tjänst och sprid länken men inte äventyret om ni vill dela med er eftersom vi vill ha statistik på hur många som laddar ner det.
Filen är rejält stor (1.3MB) så det tar en stund att ladda ner.


Gott nytt år

Peter
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Efter att ha läst igenom hela äventyret så måste jag säga att det är bra! Riktigt bra, faktiskt. Även om jag trodde man skulle få reda på lite mer om Trudvang...

<I>"Filen är rejält stor (1.3MB) så det tar en stund att ladda ner."</I>
20 sekunder är väl inte mycket! ;)

 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,512
Location
Stockholm
Det är inte filen i sig...

...utan nerladdningen som har kajkat ur i så fall. Försök igen... ähhum, fast det är klart om din nerladdning kajkat ur är ju din fil kass... öööhh... i alla fall, själva äventyret går att läsa när man laddat hem hela filen.

Jag får själv ofta problem med pdf-filer som jag försöker öppna direkt från webbläsaren. Då laddar jag alltid hem filen innan jag öppnar den, och då går det alltid bra.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,512
Location
Stockholm
Trudvang

Tjena! Kul att du tyckte om äventyret.

Idén med äventyret är att det ska kunna spelas utan att man behöver något annat än Drakar och Demoner: Regelboken. Det är menat som ett introduktionsäventyr, och jag ville inte blanda in detaljer om Trudvang i texten, utan fokusera på äventyret.

Sen så vet jag inte så mycket om Trudvang själv, det håller grabbarna på Riotminds lite hemligt fortfarande.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Jag har inte läst hela ännu...men jag såg direkt en sak jag inte gillar...

Men det rör inte äventyret som så, utan layouten (=fonten). Den är inte bra, det syns på värdena för de olika SLP:erna...siffran 1 ser betydligt mindre ut än övriga siffror.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Håller med!

Det blir jämt krångel när man kör filen direkt, jag tar alltid "spara mål som" när det gäller pdf...

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Detta sätt att göra siffor i olika storlekar kallas något speciellt, men jag kommer inte ihåg vad. Det skall väl vara enklare att läsa siffrorna i löpande text när dom ser ut så.

 

Oliestion

Warrior
Joined
13 Oct 2000
Messages
228
Location
Liu
Re: Det är inte filen i sig...

Jag laddade ner den och försökte öppna den på min egen hårddisk. men tack för tipset, jag försöker väl igen.

Nu har jag både laddat ner den igen och öppnat den direkt i webläsaren. Felmeddelandet jag får är:
"There was an error processing a page. A font contains a bad CMap/Encoding."

****** Oliestion ******
<A HREF="http://www.morningrise.8m.com/page6.html" target="_new">http://www.morningrise.8m.com/page6.html</A><P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Oliestion on 2000-12-29 15:03.</EM></FONT></P>
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,902
Location
Stockholm
Det är en 500-årig typografisk finess ...

... som kallas gemena siffror och som jag använt med vilje.

Om du tittar extra noga ser du att även tvåan och nollan är lika små, trean, fyran, femman, sjuan och nian hänger ner under baslinjen, medan sexan och åttan sticker upp över x-linjen.

Har du tänkt på att även bokstäverna är olika stora? »b» är högre än »s» till exempel.

Hemskt ledsen om jag förstört spelupplevelsen för dig genom att använda, i ditt tycke, fula siffror. Inte!

/Dante

P.S. Det heter »typsnitt»! D.S.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,945
Måste tyvärr meddela att inte heller jag lyckades få äventyret att fungera, det innehöll teckensnitt och funktioner som Acrobat Reader inte förstod. Trist, man hade väldigt höga förväntningar på detta...

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,512
Location
Stockholm
Obs! Kräver Acrobat Reader 4.0...

...länken finns här:

<a/ href='http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html'>Acrobat Reader 4.0</a>

OBS! Se till att ni tar hem den version som gäller för ert operativsystem, det är olika versioner för olika operativsystem.

Rensa bort den gamla versionen (3.02) innan ni installerar den nya. Det brukar bli smidigare då.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,512
Location
Stockholm
Utskrift

En till liten sak...

...om ni skriver ut äventyret märker ni att bilderna är lågupplösta. Detta är för att filen inte ska bli så himla stor.

Om det finns intresse för en högupplöst variant kan vi göra en sån, men den skulle då vara cirka 6-7 megabyte stor.

Just nu prioriterar vi att göra nedladdningen så enkel och snabb som möjligt.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Ni kanske har sagt det här förut men jag undrar bara om ni kommer att släppa Vinterskogens hemlighet i affärerna?
Det skulle vara kul att ha den i bokhyllan och så blir oftast bildkvaliten bättre...

Som sagt, ni kanske har sagt det här förut...

Martin
 
Top