Den (och även Veedon Fleece) är lysande. Men personligen sätter jag Astral Weeks högst. Om man ska gå utanför de mest klassiska släppen i hans diskografi så är jag, förutom No Method jag nämner ovan, också väldigt svag för Common One.Hans bästa album (rent objektivt) är såklart Saint Dominic's preview.
Om du inte har/hört första Manassas, kolla in den. Band med Stills, The Byrds Chris Hillman och lite andra dudesNu snurrar Stephen Stills första soloplatta. Aldrig hört innan. Otroligt bra och fantastiska gästmusiker (Jimi Hendrix bla!)
Handlar mycket från pålitliga handlare på discogs. Där finns butiker från många länder - jag fokuserar på EU.Vilka onlinebutiker handlar ni ifrån? Jag går fortfarande igenom mina ärvda backar men inser ju att jag kommer behöva komplettera!
Jag har Hot Stuff i stan vilket ju är rätt nice.
La en beställning hos Ginza.se nu i veckan som verkar ha en hel del vinyl i lager men i övrigt har jag inte handlat fysiska skivor sedan 01-02 någon gång.Vilka onlinebutiker handlar ni ifrån? Jag går fortfarande igenom mina ärvda backar men inser ju att jag kommer behöva komplettera!
Jag köper sällan alls längre, men då går jag bara ut på stan här och gör en runda. Brukade annars köpa direkt från bolagen, men då var det nya grejer och oftast från US, kring 19 slutade det bli värt frakten.Vilka onlinebutiker handlar ni ifrån? Jag går fortfarande igenom mina ärvda backar men inser ju att jag kommer behöva komplettera!
Diskutabelt. Jag håller the Healing Game på samma höga nivå. Annars blir det mer skralt, men Down the road har fina låtar också.Skulle vilja hävda att det albumet är det sista helgjutna från Van, och därmed riktigt bra.
Mina barn är förbi den åldernÅh jag har en sådan romantisk bild av att börja samla gamla vinylskivor! En skön fåtölj, en mysig pipa stoppad med Frog Mortons Cellar och ett härligt korsord och sen PAAAPPPAAAA!!! Och man blir avbruten och blir tvungen att vakna upp ur sin romantiska dröm om ovan nämnda saker som ger livet lite mer guldkant. Förstå mig rätt, mina två grabbar här hemma ger också en rejäl guldkant på livet men inte just Nu under Denna drömmen!
...Jeje, hur ser det ut på denna fronten då? Funkar det att köpa en vanlig skivspelare från IKEA eller man måste nörda ner sig och skaffa sig en skivspelare med rörförstärkare och svåra att hitta 12AT7/ECC81-rör?
![]()
...Jeje, hur ser det ut på denna fronten då? Funkar det att köpa en vanlig skivspelare från IKEA eller man måste nörda ner sig och skaffa sig en skivspelare med rörförstärkare och svåra att hitta 12AT7/ECC81-rör?