Nekromanti Vingar?!

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
NEJ NEJ NEJ Alver rider inte på Strutsar..
Att rida på strutsar är en dum ide en idiotiskt ide.. Stackars fågel är att jag säger och stackars ryttare....
Och alver rider inte på idiotiska strutsar..
Läs Ereb Alter
Läs DoD91 alvboken
Läs Eon
Läs vilka jälva rollspel som helst..

Katastrofia räcknas inte det är en dålig tanke en mardröm....
Dessutom har alla för stora överdimmensionerade axelskydd..
Idiotiska taggar och spetsar på sina rustningar som bara skulle göra så att nära träffar blev träffar och leda in smällen mot kroppen om ett vapen snuddar..
Taktiskt synvinkel under alla de århundraden som pansar har funnits har bevisat att de effektivaste pansar är de där smällar och hugg kan "halka" av pansaret..
Jävla idioter till knäpskallar som ritat bilderna.. *suck* Axelskydd SKA INTE gå att använda till snöskyfflar eller snö skor..
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,909
Location
Barcelona
Strutsridning har faktiskt förekommit genom historien. Jag kan inte ge några konkreta exempel, men jag har mycket väl för mig att det funnits folkstammar som ridit på strutsar.

Och axelskydden.. Tja, kanske de tillhör en ceremoniell rustning som inte används i strid. Fast å andra sida, så långt tror jag inte att Cronopia-konstruktörernas tankar vandrat.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,909
Location
Barcelona
Trots att diskussionen om fåglar utan flygförmåga är oooerhört intressant (ho-hum!), så tror jag faktiskt att rach menade SPELBARA raser.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Läs Ereb Alter

Jag har läst Ereb Altor

Läs DoD91 alvboken

Har jag också gjort

Läs Eon

Det också

Katastrofia räcknas inte det är en dålig tanke en mardröm....

Chronopia är och kommer alltid att vara utgivet av Targetgames - Äventyrsspel varesej du vill eller inte

Idiotiska taggar och spetsar på sina rustningar

Vad har idiotiska rustningar med taggar att göra med strutsar??

/Linus - Rollspelare

linus_gbg@home.se
 

Bombadill

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
57
Location
Hörby
Vingalver

Vingalver kan iaf...
Söta små varelser, men ack så lätta att skjuta ned med en långbåge...
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Ankor

Även om inte jag har Ankor som min favorit så är ju Ankor fåglar, med fjädrar och liknande, men inte kan de flyga...

Visserligen är vingarna omvandlade till armar, men ändå så är det en fågel och fåglar kan med några undantag som sagts på annan plats i denna diskussion flyga.

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Fanatic Assasin

Veteran
Joined
28 Sep 2000
Messages
143
Location
Stockholm, Sverige
Re: sluta!!

Jag håller med dig, iof var det rätt kul i början men nu har det nog spårat ur. Förresten är inte det där någon annans signatur?

/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Tja, jag antar att realism inte var vad man eftertraktade när man designade chronopia /images/icons/smile.gif. Men det finns ju endel som gillar chronopia så helt idiotiskt kanske det inte var.

PS- jävligt idiotiskt att kalla chronopia för katastropia hela tiden, de som tycker det är bra tar nästan garanterat illa upp.

Per
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
NEJ!

Jag trodde vi hade kommit överens om att inte gnälla på Chronopia?

Kom ihåg: Det finns ju ingen ondska.


Ondska är svaghet
-Var stark.

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Inte nödvändigtvis.

Det beror ju på de båda kombattanternas höjdskillnad. Hey! Det gav mig en idé till ett äventyr... (RP:na åker luftskepp, skjuter flygande fiender, underhåller stressat motorn som tar skada.)

Ondska är svaghet
-Var stark.

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,515
<em>Vad har idiotiska rustningar med taggar att göra med strutsar??</em>

Ett försök att "omyndigförklara" Kronopia.

Ha en dag / Dac
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Re: Vingalver

hmmm.. har jag missat nåt i utvecklingen av D&D (har iofs inte köpt/spelat nyare utgåva än -91)? Hette inte dom
flygande alverna silveralver?. Eller?

[ Mvh Jonas Carlsson - http://www.carnalgrief.net ]
 

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
Seriösa hönsvingar

Jag skulle vilja säga att det ändå finns en vettig poäng i den här diskussionen om flygande höns. Nu är det så att av erfarenhet vet jag att höns kanske inte kan flyga men däremot göra rejäla hopp som förlängs ordentligt med ett ivrigt vingvispande.

Omvandlat till DoD och med avseende på din fråga, kan man tänka sej att en del humanoida raser använder sin vingar på liknande sätt. Vingarna kanske inte bär tillräckligt för att varelsen ska kunna flyga i vanlig mening men däremot kan dom vara ypperliga för glidflygning eller rejäla hopp.

I alla fall, hoppas ni förstod poängen.

/Jon

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Jon on 2000-10-16 12:37.</EM></FONT></P>
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Nånstans (i Monsterboken2?) finns en "Bevingad mantikora" som inte kunde flyga ordentligt... bara hoppa långt...

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,579
Location
Helsingborg
Re: Vingalver

Jupp. I monsterböckerna (1:an tror jag) så hette en ras av de fyra silveralver (De andra var gråalv (sjö), skogsalv (gissa), grottalv (gissa igen)).

Med monsterböckerna så menar jag de med hårda pärmar som var inspirarade av denna världs myter och med skitsnyga teckningar. Inte den gröna skiten med raggmän och allt vad det nu finns i den..

/Han som vill ha tillbaka det gamla
 
Top