Nekromanti Vilsna Vampyrer...

Whizzman

Warrior
Joined
4 Jan 2005
Messages
211
Location
Uppsala
...nu e det jhu inte på nåt sätt så att jag har alla böcker av Eon, då det finns alldeles för många av dem, men jag har upptäckt att vampyrer är underrepresenterade vart man än vänder sej.

I grundboken t.ex så är allt som står om dem (egentligen bara en anknytning) att man kan bli en om man följer en viss religon. (Minns inte vilken)

Ja har inte heller hittat nåt om dem på ställen där man skulle kunna tänka sej att det stod om dem, varken i "Magi och Mystik" lr "Monster i Mundana" står det nåt om dem. Inte för att de monster precis men ändå.

Ja undrar då alltså, finns det någonstans en officiell modul lr kommer det någonsin att komma en?
 

Whizzman

Warrior
Joined
4 Jan 2005
Messages
211
Location
Uppsala
Vilsna jag...

Religons boken har jag undgått att införskaffa mej, men dock har jag "Vandöda och Nekromanti" å ja tycker inte att det är tillräckligt i den...

Har den inte här så jag kanske har fel men jag tror väl att det inte står nåt om hur man t.ex gör en RP som är vampyr...

Lr?
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Vilsna jag...

Att det skulle bli mer om Vampyrerna (Lamiorna) är nog tveksamt. Vampyrerna är "underrepresenterade" just eftersom det finns få av dem. Det dräller inte med vampyrer i Mundana. Att spela vampyr som rollperson får man helt enkelt fixa och mixa ihop själv.
Eventuellt kan det komma en fenixartikel eller liknande som fördjupar dem ytterligare men som det är nu så har de ändå fått rätt så stor plats.
 

Carnin

Veteran
Joined
12 Feb 2005
Messages
84
Location
Stockholm
Re: Vilsna jag...

Jag håller inte riktigt med här. Det står relativt mycket om Lamiornas kulter samt skapandet av Lamior i Vandöda & Nekromanti. Det finns även en liten snutt text om hur man rollspelar en lamia under "Att spela vandöd" på sidan 43. Under beskrivningen för Lamia står det i den grå boxen vilka attrigut och andra saker som ändras om man transformerar sig till en Lamia. Om du vill skapa en Lamia från början är det helt enkelt att skapa en vanlig rollperson och sedan applicera förändringarna som finns i den grå boxen.


/Carnin - måste komma på ett bättre namn än "den grå boxen" :gremtongue:
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
En god och en dålig nyhet kompis:

Den goda: Jag håller på med en vampyrbok till EON

Den dåliga: Jag har slutat med EON och börjat med Western så jag skriver inte på den mer...
 

Whizzman

Warrior
Joined
4 Jan 2005
Messages
211
Location
Uppsala
Re: Vilsna jag...

jo asså...

min vän kom fram till mej häromdan och pekade på en sida i nekro-boken...
"Här har du vampyrerna!" säger han å ja känner mej allmänt dum....

Men inte mitt fel att Neotech alltid vill byta namn på allt å allting...
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Re: Två frågor

Kan egentligen inte svara på någon av frågorna men :gremlaugh:

1: Seriöst?!

Läs den här tråden och döm själv.

2: Seriöst!?

Checka ut hans avatar.

/Jaggernaut - ord ur munnen.
 

Whizzman

Warrior
Joined
4 Jan 2005
Messages
211
Location
Uppsala
Så när kan man tro att denna "Vampyrbok" blir till verklighet, med tanke på att du inte håller på med eon längre?!

Den kommer inte att vara en officiel produkt lr?
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Re: Vilsna jag...

Lamia tror jag är grekernas benämning på vampyr som dricker blod och kan förvandla sig till ett kattdjur.

Om Neoteck skulle beskriva var liten sak som vampyrer med en bok skulle de ruinera var person som sttsar fullt på omfattning av eon. kanske skulle de kunna skriva entill Religions bok med mer detaljer om religionerna, Böner, alldagliga händelser inom var religion för de troende, hur de religiösa ser på saker i var och en av religionerna, skulle en xinopräst reagera på samma sätt som en Daak munk då de träffar en Demon eller kanske bara en misskapt.
kanske ett par extra cermonier, ett par enkla tipps till den präst/munk/korgosse spelande gällande sysslor inom religionen, detaljerade förpliktelser och skilnader både innom religionen (storstads kattedral/köping) och utanför.

i en sådan bok skulle kanske en halvsida om en vanlig dag för en troende Vampyr stå de som tillber Hon.som-inte-får-nämnas-vid-namn...

VH Jens.L "Gillar grisodling.......och munkar)
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Re: Vilsna jag...

Men de kommer ifrån en gud och de allra flesta vampyrer är de som är upphöjad innom religionen.....så man kan kanske säga att vampyrism (nästan) är samma sak som religion

VH Jens.L "dom tänker skriva en bok om de överviktiga innnom glutharianerna också"
 
Top