Nekromanti Vilse i pannkakan

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Tänkte bara tipsa om en helt suverän Vilse i pannkakan-sida:
<A HREF="http://www.dash.hh.se/~leg/vilse.html" target="_new">http://www.dash.hh.se/~leg/vilse.html</A> Anledningen att jag postar det <I>här</I>, är att jag har hört funderingar från flera håll under åren om att "Egentligen <I>borde</I> man ju göra ett Vilse i Pannkakan - Rollspelet!". Tja, här är en utmärkt grund med figurpresentationer, pannkaksöversikt och allt. Fast sidan är bara baserad på två avsnitt, så vill man ha ett heltäckande researchmaterial får man fortsätta att vänta på DVD-releasen. (-:

--
Åke
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Terror minne från barndomen

Uj jag hatade det programet jag tyckte han var SÅ löjlig och urch....
Tror nog att endast vuxna som tror att de har barna sinnet kvar kan uppskatta det programet..
Jag var ett barn 5 år när den sändes och efter några program fick jag några lustiga drömar om jättar som åt upp jorden inte roligt för ett barn...
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Så hemskt var det inte.

Stor potätan var förvisso hemsk men mardömmar fick jag inte. Var väl lika gammal som du då jag såg på Vilse i pannkakan. Vad jag däremot aldrig förstod och retade mig på var figuren som höll på att laga sin båt med en massa korkar? Förstod aldrig vitsen med att segla i den pöl han hade jämte båten, pölen var ju inte mycket större än båten. Men men han blev till slut nedspolad i en toalett, slutet gott, allting gott. ;-)

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
>>Fast sidan är bara baserad på två avsnitt, så vill man ha ett heltäckande researchmaterial får man fortsätta att vänta på DVD-releasen. (-:

Eller så kanske man kan beställa och låna avsnitt från Arkivet för Ljud och Bild på hemsida www.alb.se mvh Örnie
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Det tycks inte som om de vill sända ut TV-sändningar. Bara musik.
Fast om man absolut måste, kan man ju åka ner (eller upp, eller åt höger) till Stockholm och traska in till dem och säga "Höh!", "jag behöver "vilse i pannkakan" till ett forskningsprojekt! Det är superviktigt!"

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

EventHorizon

Warrior
Joined
7 Dec 2000
Messages
223
Location
Stockholm
Stackars barn...

.. som råkade se den där jävla smörjan. Själv kommer jag ihåg att jag fick paniksvettningar när Taffan klev på scen. Hela vilse i pankakan påminner om en snedtripp på LSD. Put put put NU KOMMER STORPOTÄTEN!!! Usch vad skitis jag blev! Ett rollspel på det där blir nog mer skräck än komik antar jag? :)

Fly me to the moon and let me play among the stars
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok, låt mig säga så här: Om det ska baseras på Staffan Westerberg, så kommer detta spel att bli MYCKET mysko.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Stackars barn...

En sak jag kommer ihåg att jag som enliten mattråtta tänkte efter att jag såg några avsnitt var att folket PÅ pankakan verkade inte veta om att de fann på en tallrik!
SÅ tänk om våran värd bara var en kulis för något stort måltid..
Jag fick klart intresagta drömar..
Sen andra saker som jag upptäckte det var att Staffan måste ärligt talat FÖRAKTA barns IQ hela skowen var i mina ögon en förolämpning mot vårt intelekt.
Dåligt skådespel idiotiska scenarion och dumdryg snubbe... ( så jag bytte kanal.. )
Fast du har rätt hela allt verkar vara något som han skrivigt efter en LSD tripp..


Hatten har kommer aldrig att använda droger risken finns att man hamnar i pankakan /images/icons/cool.gif

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Re: Stackars barn...

<I>Sen andra saker som jag upptäckte det var att Staffan måste ärligt talat FÖRAKTA barns IQ hela skowen var i mina ögon en
förolämpning mot vårt intelekt. </I>

Många TV- och filmskapare har en tendens att göra det, särskilt dom som bor i Ameeerika.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Jag med!

Kanske jag som hade konstig humor, men jag började asgarva varje gång Storpotäten dök upp med sitt "pöttpöttpött". (-:

Annars var det nog mest idén om en liten fantasivärld gömd alldeles bakom hörnet (under maten, i det här fallet) som tilltalade mig.

--
Åke
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Stackars barn...

<I>Sen andra saker som jag upptäckte det var att Staffan måste ärligt talat FÖRAKTA barns IQ hela skowen var i mina ögon en förolämpning mot vårt intelekt.</I>

Tvärtom, tycker jag. Det kräver en inte oäven mängd fri fantasi för att hänga med i hans svängar - t.ex att tänka sig den löjligt lilla vattenpölen man ser i bild som en ocean som sträcker sig till horisonten. Han kräver mycket men kan också ge mycket; lite som Peter Wahlbeck och hans "für alle"-serier.

Alla dessa politiska propagandaprogram, däremot... DET var en förolämpning.

--
Åke
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Håller med (OT)

"Alla dessa politiska propagandaprogram, däremot... DET var en förolämpning."

Precis, Vilse i pannkakan var inte det värsta som sändes, utan alla dessa Tjeckislovakiska svartvita siluettfilmer man tvingades utstå som barn. Eller ännu värre, Manne!


Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Håller med (OT)

Personligen hatade jag både Vilse i p*nnk*k*n och Manne... kall gröt åt Manne!

Bröderna Dahl, det var kultur det, däremot!

Nightowl, som missade 95% av "Legend om Atlant-Is". Snyft!

"If there are White Dwarfs, why can't there be Black Ducks?"
Fansinet Black Duck's valspråk
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Bröderna Dahl.

Var julafton varje vecka då de gick. :)

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 
Top