Nekromanti Vill vi ha en drakmodul.

Mr spelledare

Veteran
Joined
15 Jun 2000
Messages
82
Location
Ängelholm
Detta är jag inte säker på. Drakar tycker jag inte att man ska stöta på vardagligen, i alla fall inte de större drakarna. Så frågan är om vi verkligen vill ha en modul som behandlar allt om drakarna. En sådan modul kommer säkerligen inte att användas speciellt mycket. Visst det är upp till var och en hur mycket drakar man vill ha med men jag vill i alla fall inte ha drakar som syns till dagligen. Och jag tror säkert att det finns många som håller med mig.

MVH "Gud"
 
G

Guest

Guest
Håller med, och i mitt tycke ska drakmodulen INTE innehålla några värden det blir bara en massa tjatt från spelarna att de vill döda en drake och svaret från mig kommer som vanligt bli(Med eller utan modul): GLÖM DET!

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Dock skulle information om drakar vara välkommet, tänk er hemlighetskapitlet i den modulen! Och alldeles säkert kommer vi få veta mer om olika ödlemonster (sk. dumdrakar), vilket vi alla ser fram emot med glädke, eller?

- Antonio, med eller utan ironi?
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag måste faktiskt erkänna att jag verkligen vill ha en drakmodul. Dels för att kunna peka på ovederstyggliga fakta och dels för att det fördjupar min bild av sagda drakar. Jag håller med somliga om att jag aldrig kommer låta mina kära spelare ge sig på en drake, men det är kul att kunna äntligen spela ett oändligt gammalt väsen och kanske veta vad dem är ute efter. (öh, Krille, nu är jag onämnbart nyfiken så SKRIV FORT)

Har själv dessutom roat mig med att ta fram en annan form av ödlebest i väntan på mer information från de "skyldiga". För att inte tala om att enda omgången jag använt mig av drakar så norpade jag lite från en viss bokserie. (säger bara Andreas) Stuvade om lite och lät dessa varelser diskutera med rollpersonerna. Oerhört roande eftersom mina kära spelare inte riktigt visste om jag tänkte låta draken sluka dem eller bara föra en diskussion. *flinar elakt*

Så - Jag ser fram emot en DRAKMODUL (med kanske lite extra mellantugg i)



Lady Silver Wolf
 

Denelian

Veteran
Joined
28 Jun 2000
Messages
32
Location
Stockholm
Drakar är något som inte spelare ska veta något om, så en hel modul är lite överdrivet. men de "små krabaterna" (sådana man inte dör efter två sek) skulle välkomnande får mer info om, om det även finns lite mer info om de mycket mer överdådiga varelserna så säget inte jag nej, BARA DET INTE ÄR FÖR MYCKET, det mystiska ska inte försvinna.

/denelian, tycker om drakar
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
JAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Självklart! /images/icons/smile.gif

Jag vill att världen ska översvämmas av drakar som trängs med varann bland molnen för att komma fram! /images/icons/smile.gif Okej, kanske inte sååå överdrivet, men nästan i alla fall...

Om man vill ha mer "mystik" över de så är det ju bara att skriva "mystiskt" som en varning högst upp på de mystiska sidorna /images/icons/wink.gif

*vill ha all fakta om de små kreaturen för att kunna påpeka vissa saker då och då för spelarna - om de mot förmodan möter en drake (och överlever mer än 10 sekunder) vill säga*

Men det är ju jag det...



[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 

Wolfes

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
36
Location
Luleå
Jag vill iaf ha en drakmodul.
Inte bara för dom stora drakar men mycket för pseduo drakarna.
T.ex. horndrake, heavedrake osv.

/Wolfes
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Moduler skrivs inte enbart för spelarna. Skulle snarare säga att de skrivsför spelledarna.. En hel modul om drakar gör att en spelledare kan göra ettmöte med sådana monster mycket "bättre" än om denne får gå på annat skrivetmaterial, som antagligen också spelarna läst.
Asharien & Soldarn är ett bra exempel på en modul som är mer skriven förspelledaren än spelarna och ingen tycker väl att det står för mycket i dennamodul???

WHaLe
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Ni är bra knepiga, ni...

"om det även finns lite mer info om de mycket mer överdådiga varelserna så säget inte jag nej, BARA DET INTE ÄR FÖR MYCKET"

Åkej, så ni vill alltså ha mer information om drakar som inte avslöjar nånting om dem, allt i den Heliga Mystikens namn?

Ni är bra knepiga ni...

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Ni är bra knepiga, ni...

Nej Krille, lyssna inte på de kättarna...

Fortsätt nu med att skriva modulen och låtsas som om inget hade hänt /images/icons/smile.gif

Annars kan du ju göra två moduler, en med all information och en censurerad, som innehåller lite "mystik" (i.e. okunskap) /images/icons/wink.gif



[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "Ancilla, face mea laganum!"/images/icons/tongue.gif
 

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Re: Ni är bra knepiga, ni...

Eller varför inte skicka med en svart överstrykningspenna som okunskapsförespårkarna kan censurera sina böcker själva med. Då får dom ju också precis lagomt med info för deras egen smak och då slipper Krille och Neogames kostnaden och besväret att göra flera Drakmoduler.

Bra va! /images/icons/wink.gif

- Mattias
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
För en vanlig äventyrare är adeln mycket mystisk och spännande.. Det går nog mycket väl att jämföra med drakar...
Ett annat exempel är Mystik och Magi.. För en vanlig äventyrare är magin extremt mysisk, men för en proffesor i Legio Colonan så är det rena vetenskapen..

WHaLe
 
Top