Nekromanti Vill ni bidra med material?

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Vår hemsida närmar sig slutfasen... den är faktiskt uppe redan nu! MEN, vi anser att den har för lite material hittills. Vi vill inte slänga upp något halvfärdigt, och vi producerar så att pennorna glöder.
Men det räcker inte.

Om ni känner att ni har material som ni vill dela med er av till allmänheten, så kan ni gärna skicka ett rollspel@europe.com till oss med materialet inkluderat.

I alla fall. På allt material ställs kvalitetskrav. Vi lägger inte upp vilket skit som helst , men skicka gärna in vad ni har, chansen är stor att det kommer upp på sidan.
Det enda vi kan erbjuda är dock en hemsideplats för materialet. Och vi vill gärna att materialet ska vara unikt (d.v.s. inte finns på (så många) andra hemsidor).
Allt material skyddas av copyright.



Så, om du vill skicka in något, gör så här:

* Maila oss!
* Inkludera följande:
- Själva materialet.
- En beskrivning.
- Vem du är (namn och efternamn, inga 'nicknames') som har gjort det (så vi vet vem vi ska ©-märket på).
- Vi vill veta om materialet är unikt (d.v.s. vi vill veta om det finns på fler hemsidor).
* Vi hör av oss så fort vi kan! (vi har bara tillgång till hemsidan på måndag morgon och torsdag eftermiddag, men vi kan alltid svara på mail alla andra dagar)


Nu hör jag frågan, 'vad för sorts material?'
Det kan vara precis vad som helst. Egna rollspel, bilder, äventyr, SLPer till något rollspel, hemmagjorda vapen/magier, egna världar, noveller... vad som helst! Till vilket rollspel som helst. Bara det håller någorlunda kvalitet.

rollspel@europe.com

Mvh och tack på förhand, Peter Stålnacke och Alexander Söderlund.
 

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
Låter intressant!!

Hmm det låter som om ni satsar på att göra en seriös hemsida för rollspelsmaterial! Något jag skulle uppskatta var om ni kunde få folk att skicka in sina äventyr till er!
Som det ser ut nu så hittar man väl ett antal sidor som innehåller äventyr, men sen ser man "last updated 990214"
Det finns knappast något nytt inom äventyrsblocket på internet, just i dagsläget.

Om ni tänker lägga upp en sån hemsida där ni har lite krav på kvalitét osv, så är jag inte sen med att hjälpa er att fylla ut sidan lite med diverse material (mest äventyr)

Men måste allt vara copyright-skyddat? Lägger man ut t.ex ett äventyr så vill man väl att folk ska få modifiera det som de vill, dvs lägga till eller ta bort saker de inte gillar mm.

Lycka till och räkna med mitt stöd i varje fall!! /images/icons/thinks.gif
 

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Re: Låter intressant!!

Copyright sätter vi alltid, om inte ägaren vill annat förstås. Så enkelt är det. Jo nog är vi seriösa alltid, målet är att den ska dra en bred publik. Fast vi kan inte hålla den konstant uppdaterad ensamma, utan vi behöver rollspelssamhällets hjälp för sådant/images/icons/wink.gif. Skicka gärna in någonting, vi korrekturläser om ni vill. Förresten, vi letar efter ett namn på sidan, ni får gärna skicka in bidrag, någonting i slotts-temat.

rollspel@europe.com

MvH Peter Stålnacke.
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
namnförslag

Jag och en kompis tänkte en gång i tiden göra en rollspels-hemsida som vi skulle kalla "Järntornet", efter shaguliternas högkvarter i Svavelvinter, ni vet. Jag tycker i alla fall att det är ett ganska häftigt namn, men då är jag Granströms-fantast också... Om ni vill ha en koppling till gamla DoD så får ni gärna använda namnet.

/Baldyr, som för övrigt är inblandad i en kommande Trakorien-hemsida (som inte heter Järntornet)
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Angående Copyright

Men måste allt vara copyright-skyddat? Lägger man ut t.ex ett äventyr så vill man väl att folk ska få modifiera det som de vill, dvs lägga till eller ta bort saker de inte gillar mm.

Nu lägger jag mig i diskussionen lite. Eller inte. Tänkte bara berätta lite om copyright.

Allt som du skapar, som är unikt är (c)dig. Även bilder. För bilder gäller (har jag för mig) 25 års copyright, för annat materiel 75 år (efter din död?). Patent gäller bara i 25 år.

Men vad jag tänkte säga var inte något om hur länge det gäller, för det är jag för osäker på, och kommer säkert att rättas av någon annan.

Det du gör får du (c) på. Om någon annan vill använda ditt materiel så går det bra, och de får även göra ändringar i det. Men de får inte lägga upp den modifierade versionen av ditt [äventyr]. Så funkar (c). De får inte heller försöka sprida sin version utan ditt tillstånd, eller ens lägga upp din version på en egen hemsida.

Lite kort om (c) bara. De flesta lagar angående (c) är internationella, eller respekteras i alla fall nästan överallt...

Kom igen då! Rätta mig!
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Angående Copyright

"Allt som du skapar, som är unikt är (c)dig. Även bilder. För bilder gäller (har jag för mig) 25 års copyright, för annat materiel 75 år (efter din död?). Patent gäller bara i 25 år."

Glöm både 25 års gränsen och 75 års gränsen, ingen av dem stämmer i Sverige. Det kan variera mellan länder. Men i Sverige gäller 70 år efter sin egen död (ja...från den dag du dog, det är ej felskrivet... Detta gäller både skriven text och bilder). Men andra länder har andra gränser, Danmark har t.ex. 100 år efter upphovsmannens död. Är upphovsmannen okänd, gäller 70 år från det att verket gjordes.

// Riddaren
 
Top