Nekromanti Vill du vara en gud?

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
OMFG!

Det var det coolaste jag läst sen jag gick ur Kalle Anka-klubben! Det här var nästan bäst:

Hans clerics, lönmördare och soldater [...] är nästan alltid brutna män och kvinnor, sjuka i sinnet från vad världen har låtit dem utstå.

Min spelvärld har precis fått nya invånare!

Tack! (Och hoppas att du mår bättre nu!)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,601
Tack :gremsmile: Jo då, jag har lyckats friskna till nu :gremsmile:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Jag har alltid drömt om att få bli en Fertility-gud!

Tack på förhand.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Basenanji said:
OMFG!

Det var det coolaste jag läst sen jag gick ur Kalle Anka-klubben! Det här var nästan bäst:

Hans clerics, lönmördare och soldater [...] är nästan alltid brutna män och kvinnor, sjuka i sinnet från vad världen har låtit dem utstå.

Min spelvärld har precis fått nya invånare!

Tack! (Och hoppas att du mår bättre nu!)
:heart:

Så underbart. En gud för världens alla UNAbombare, lasermän och självmordsbombare. Genialt!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det här var en spännande beskrivning!
Tack så mycket för den!
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Jag jag!

Hm, Artifice eller Water, kanske? Lämnar en hög med ofullständiga saker bakom mig. :gremwink:

Edit: Och spaaace. Har din setting ett torn till Himlen? Det borde den kanske ha? :gremwink:

Editedit: Såg att Good var ledig? Kanske kan ta den istället då? Kanske någon form av Utopi-på-världen som alla värdiga/med ren hjärta kan ta sig till (om de bara tar sig upp för det monster-fyllda tornet?), högt över världen? Eh, idk. :gremsmile:

Editeditedit: Blargh, allt taget. :gremtongue:

(Allt jag ville var att ha en spelljammer/havs-rymdfarargud... )
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,601
Max Raven said:
Jag jag!

Hm, Artifice eller Water, kanske? Lämnar en hög med ofullständiga saker bakom mig. :gremwink:

Edit: Och spaaace. Har din setting ett torn till Himlen? Det borde den kanske ha? :gremwink:

Editedit: Såg att Good var ledig? Kanske kan ta den istället då? Kanske någon form av Utopi-på-världen som alla värdiga/med ren hjärta kan ta sig till (om de bara tar sig upp för det monster-fyllda tornet?), högt över världen? Eh, idk. :gremsmile:

Editeditedit: Blargh, allt taget. :gremtongue:

(Allt jag ville var att ha en spelljammer/havs-rymdfarargud... )
Jag fixar någonting :gremsmile: Och ett torn till himmelen ska absolut in, det är ju en grym dungeon ide :gremlaugh:
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
God45 said:
Jag fixar någonting :gremsmile: Och ett torn till himmelen ska absolut in, det är ju en grym dungeon ide :gremlaugh:
Om du vill ha exempel på flygande torn har jag för mig det finns ett i Stronghold Builder's Guidebook eller vad den heter. Om du har den. :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,601
Tror jag har den liggande så ska kolla upp det :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,601
Bunnaphomethy (Bunny)

Låt som en gris, pojk!

Domän: Community

Alignment: CE

Bunnaphomethy är en mystisk hermafroditisk fertilitetsgud dyrkad runt världen i små spridda enklaver. Det är alltid samma sorts människor som dyrkar hen, degenererade och utstötta små inavlade stammar, familjer eller klaner som dessutom kopulerat med... andra saker. Efter att deras brott och orenheter kommit fram och de drivs bort, ut ur goda människors syn, så är det precis som om Bunnaphomethy letar upp dem. Som om hans träcker ut sin vilja och driver dem vidare på vägen som redan fått de fördömda en gång.

Bunnaphomethys avatar är en vidrig och smutsig blandning av djur och människa, kvinnligt och manligt, gud och demon. Hen har ett huvud som en hare fast med en skalle förvriden till att likna en mans med två par öron, ett par som ser ut som en kanins och ett par som ser ut som en åsnas. På den förvridna skallen sitter åtta par ögon som alla ser ut att komma från olika djur, alla ögonen reflekterar rabies smittad galenskap. Kroppen är vriden och osymmetrisk, fylld och täckt med tumörer och öppna variga sår som likmaskar festar på. Den har vingar som är en blandning av en sjuk fågels och en flugas. Den har korta, get liknande ben och mellan benen är vad som mest ser ut som en stympad kloaköppning som någon tryck in flera versioner av manliga och kvinnliga könsorgan från flera olika arter i.

Bunnaphomethys kulter sysslar med avel inte bara med djur och sina nära släktingar men också med oheliga varelser deras clerics frammanar från utifrån verkligheten, helvetets och havens djup och mörka platser i skogars hjärtan. Detta har gjort dem monstruösa, vidriga men farliga. De har alla minst 3hd med clerics med 4hd + cleric levels. De regenererar som troll och deras ihop- och överväxta tänder och naglar är inte bara farliga vapen med smittar också med hemska sjukdomar. Deras guds avatar är en 10hd fiende med flera attacker per runda och magi som en högnivå clerik och magiker. Om han dör återföds avataren inom 1d10 dagar så länge någon av hans lokala kultmedlemmar överlever. Oavsett vad som händer med avataren påverkar inte det guden själv, han är bortom så låga former av döden.

Bunnaphomethys tempel är vidriga platser gömda en eller två dagsfärder från mänskliga byar eller mindre städer. De är så nära så att de kan kidnappa människor att göra outtalbara saker med. De som inte dör genom att offras till kulternas gud önskar att de hade blivit det. Bunnaphomethys cleriks är de mest vanställda och förvridna av hans kultmedlemar, deras genetiska stympning har fyllt dem med herren av vidrighet och fruktbarhets kraft.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,601
Max Raven

Rening genom dop i syra.

Domän: Water

Alignment: LG

Maxilmilian Raventhorn (Eller Max Raven som han ville bli kallad då han tyckte hans namn var för överdådigt) var den största magikern under sin livstid. Han var en lärjunge till Sia den yngre och en av de första mästermagikerna efter att hon stabiliserat magin. Han formaliserade och utvecklade conjuration och summoning skolan av magi och var en av de sju mästermagikerna som tillsammans skapade de Sjus råd, rådet bestående av de mäktigaste magikerna i rådet. Han var ordförande för rådet under en kort period i början men lämnade ganska snabbt posten till yngre och hungrigare män och kvinnor (speciellt mästarinnan över evocation och mästaren över necromancy som slogs om posten samtidigt som de planerade sitt äktenskap) så att han kunde dedikera sig åt sina egna projekt.

Hans stora mål var att finna ett sätt att göra sig själv och andra redo för och värdiga för himmelriket. Han trodde mycket på prövningar och på tester. På självuppoffringar och på rening. För att åstadkomma detta lät han bygga ett torn, ett torn och en dungeon. Han tog hjälp av sina kollegor av från rådet av magiker för att bygga de farligaste fällorna och skapa de värsta monsterna möjliga (speciellt mästarinnan över evocation och mästaren över necromancy som låg i en bitter skilsmässa tog ut mycket av sin frustration genom att skapa riktigt, riktigt otrevliga kreationer). När tornet var klart sträckte det sig ända upp till himmelen. Ett monument av magisk makt som sträckte sig rakt upp från havet till ovanför molnen. Sedan lät han radera sitt minne och gav sig in i dungeonen. Det här skulle bli hans test av moral, list och kraft som skulle göra honom bekväm med att få komma in i efterlivet Cissi byggde och som hennes och Siornas värdiga troende får vila i.

Men gudarna var imponerade av tornet och ännu mer av att Max faktiskt lyckades överleva det. Så de inte bara gjorde honom till en gud men de lovade också att göra alla andra som överlevde tornet till gudar. Ingen har gjort det ännu men det betyder inte att äventyrare inte försöker med jämna mellanrum.

En anledning till att ingen lyckats klara sig genom tornet är att Max har fortsatt göra det mer dödligt efter att han blev en gud. Hans avatar vaktar också den översta våningen och dörren till toppen av tornet och gudomlighet. Tornet formar om sig och kan innehålla olika många våningar beroende på när man går in i det. Maxs avatar är en ung, blond och blåögd man i en blå trollkars kåpa dekorerad med havs och vatten motiv. Avataren är en level 15 trollkarl och kommer slåss fult.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
God45 said:
Bunnaphomethy (Bunny)

Låt som en gris, pojk!

Domän: Community

Alignment: CE

Bunnaphomethy är en mystisk hermafroditisk fertilitetsgud dyrkad runt världen i små spridda enklaver. Det är alltid samma sorts människor som dyrkar hen, degenererade och utstötta små inavlade stammar, familjer eller klaner som dessutom kopulerat med... andra saker. Efter att deras brott och orenheter kommit fram och de drivs bort, ut ur goda människors syn, så är det precis som om Bunnaphomethy letar upp dem. Som om hans träcker ut sin vilja och driver dem vidare på vägen som redan fått de fördömda en gång.

Bunnaphomethys avatar är en vidrig och smutsig blandning av djur och människa, kvinnligt och manligt, gud och demon. Hen har ett huvud som en hare fast med en skalle förvriden till att likna en mans med två par öron, ett par som ser ut som en kanins och ett par som ser ut som en åsnas. På den förvridna skallen sitter åtta par ögon som alla ser ut att komma från olika djur, alla ögonen reflekterar rabies smittad galenskap. Kroppen är vriden och osymmetrisk, fylld och täckt med tumörer och öppna variga sår som likmaskar festar på. Den har vingar som är en blandning av en sjuk fågels och en flugas. Den har korta, get liknande ben och mellan benen är vad som mest ser ut som en stympad kloaköppning som någon tryck in flera versioner av manliga och kvinnliga könsorgan från flera olika arter i.
Yes, så ska det låta! En kult för vinnare, drivna i en rättmätig kamp mot normer, patriarkatet och värdighet!
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Bunny said:
Yes, så ska det låta! En kult för vinnare, drivna i en rättmätig kamp mot normer, patriarkatet och värdighet!
Bunny said:
drivna i en rättmätig kamp mot normer, patriarkatet och värdighet!
Bunny said:
värdighet!
Bunny said:
värdighet!
Bunny said:
värdighet!
Bunny said:
värdighet!
God45 said:
mellan benen är vad som mest ser ut som en stympad kloaköppning som någon tryck in flera versioner av manliga och kvinnliga könsorgan från flera olika arter i.
Det här forumets redaktörer, alltså.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,601
Om inte dildo av bin gav mig några problem tror jag inte det här kommer göra det :gremtongue:
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,375
Location
Helsingborg
God45 said:
Om inte dildo av bin gav mig några problem tror jag inte det här kommer göra det :gremtongue:
Vem var det som hade en dildo av bin? Jag tror jag missade det totalt...
 
Top