Nekromanti Vill Du skapa ett stycke spelhistoria?

Parabellum

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
6
Location
Borås
Jäpp, det är frågan. Som Du kanske vet publicerade jag 1998 ett thrillerrollspel - Parabellum. Spelet gjorde inte en kommersiell succé, av olika skäl, men gratisversionen har laddats ned utav tusentals användare.

En utav mina stora brister är att jag hellre gör saker själv än att lita på att andra skall göra dem åt mig. Anledningen till detta har varit en kombination utav dåliga erfarenheter från tidigare projekt, men framför allt - åtminstone i fallet med Parabellum - brist på pengar.

Jag känner mig dock redo att fortsätta produktionen av Parabellum - både i form av tillbehör för spelet och i form av en nyutgåva av själva regelpaketet. Dessutom projekterar jag nästa spelprojekt, och jag siktar på ett färdigt arbetskoncept innan året är slut.

För att skrida till verket har jag bestämt mig för att kasta bort mina tidigare erfarenheter och fördomar av/om frilansare och ge alla seriösa kreatörer en ärlig chans.

Om Du känner att Du vill hoppa på ett seriöst projekt, jobba hårt och - kanske viktigast av allt - inte få ekonomisk utdelning förrän efter release, så kan Du lägga ett e-postmeddelande till mig. Frågor och synpunkter välkomnas naturligtvis direkt i detta forum. Tack för Ditt intresse!
 

Parabellum

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
6
Location
Borås
Jag skall kanske poängtera att inte så mycket ytterligare information om projekten - varken beträffande Parabellum eller det nya spelprojekten - kommer att skrivas ut på hemsidan förrän under hösten.

Jag uppskattar om alla som tycker sig "passa in" på profilen "kreatör" (se även huvudinlägget) anmäler sitt intresse. Utifrån den information jag skickar kan Ni sedan ta ställning till om projektet är intressant eller ej.

Producent
 
Top