Nekromanti Vilket?

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Vilken DoD version är egentligen bäst?"

Den som just du tycker är bäst (detta konstaterande gäller för övrigt oavsett vem som läser det). Alla andra som har avvikande åsikt har... en avvikande åsikt, och ur deras synvinkel så har de naturligtvis rätt. Ämnet har ältats till döddagar förut. Du kan bläddra tillbaka några hundra sidor och läsa där.

Själv föredrar jag version 2, dvs den svarta boxen med det svarta regelhäftet, utan Expert. Men det är jag det.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Hm, 2:an. Vad är det som gör det så bra då?"

Det är enkelt, konsekvent, snabbt och dränker inte sig själv i detaljer. Dessutom är den Store Spelledaren med tärningar runt om halsen med. :gremwink:
 

Draokdodir

Veteran
Joined
29 Oct 2002
Messages
43
Location
Norra trudvang, i en liten by kallad Forslunda.
Jag har faktist letat efter någon äldre version för ett tag sedan till DoD för att jag tyckte att det verkade mycket lättare att lära sig men gav upp efter ett tag för att det verkade helt omöjligt att finna :gremconfused: så jag fick istället börja med den 6:e, och den versionen verkade ju helt ok för mig, har bara haft lite problem med reglerna, men ingen större fara. Jag blev dessutom imponerad av Jorges Bestiarium :gremsmile:
 

Melchior

Veteran
Joined
1 Sep 2002
Messages
50
Location
Uppsala
Fast bara i soloäventyret. Som för övrigt är jätteroligt. Jag har nog spelat det minst tio ggr. Vad de kunde på den tiden...
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
personligen har jag alltid haft det bäst med Expert-lite som vi kallade det. Dvs. att vi blandade DoD 2 med expertreglerna. Bla erfarenhet och sådant infördes.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Avsked [½ OT]

"Vilken DoD version är egentligen bäst?"
Av de officiella så tycker jag nog EDD är bäst (även om detta bara är ett tillägg och ingen version).. DoD2-3 innehåller visserligen stämning när man läser regelboken, men EDD innehåller grunderna för hur man ska spela DoD.. EDD är även relativt logisk, även om vissa missar har skett.

Dock så tycker jag min egen version är vettigast..

Slutligen vill jag bara skriva att detta är mitt sista inlägg på forumet. Anledningen varför jag kommer att sluta besöka forumet är för att det tar upp för mycket tid. Tid som har stulits från mina studier. Jag kommer fortsätta knåpa på regler och äventyr, men inte dela med mig av min visdom och ta lärdom av eran. Jag har lärt mig otroligt mycket under min tid här på forumet och har utvecklats mycket som rollspelare. Nätet kan vara fantastiskt med all sin kunskap, så länge man inte fastnar i det - något som jag har gjort.

Till alla er som jag har förolämpat så ber jag om ursäkt och till alla er som jag inte har hunnit att förolämpa så ber jag om ursäkt.

~[color:\\"green\\"]Han[/color] som har loggat ut

<CENTER><TABLE><TR><TD>Tittar upp mot den svarta, stjärnklara himlen. Känner den kalla, fuktiga luften. Blundar, super in
den friska luften genom näsan i ett djupt andetag och njuter av kylan inom mig. Jag älskar höstnätter.</TR></TD></TABLE>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
w00t!!

Va? Vad är det som händer egentligen, alla bara försvinner från forumet!

Nåja. Farväl på dig [color:\\"green\\"]Han[/color], du med det häftiga namnet.. (Kan Jag ersätta honom?) Du är en klippa på DoD, så det kanske kommer bli lite tuffare att tackla alla praktiska grejer på DoD-forumet.. Nåja, hejdå på dig. Herr Nils fick ju en sång, men jag har blivit lite avtrubbad av alla avsked och lite trött av allt BSK.. Jag kanske skriver en liten Historia istället..

Hejdå Han, vi kanske ses på ICQ.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Avsked [½ OT]

Nä, vad sorgligt. Lycka till med dina studier. Hoppas att du kommer tillbaka så fort du kan.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Naeee !!

MenMen, kan du inte bara trappa ner ??? :gremfrown:
Vore ju välldans synd att bli av med dig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Men, har Han inte förstått...

...att närvaro på forumet inte är frivillig?

Nu är Han så god och pallrar sig tillbaka, tänk hur det skulle bli om det bara blir verbala tomgångskörare som jag kvar!
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Näää, snyft.

"Slutligen vill jag bara skriva att detta är mitt sista inlägg på forumet."

Det var mycket tråkigt att höra :gremfrown:

Fatum är att vi kan nog inte acceptera detta utan vi får hålla dig kvar med hjälp av [color:\\"black\\"]LFT[/color] (Lagen om Forums Tvång) och skulle inte det räcka så får vi be riksdagen instifta en ny lag: Allmän forumsplikt. :gremwink: :gremgrin:

Skämt å sido; Lycka till med studierna!
 
Top