Vilket stjärntecken är bäst på rollspel?

God45

#PrayersForBahakan
Virgos är lätt bäst spelledare, för organiserade. Men vilka är bäst spelare?

Skulle gärna säga oxar, eftersom jag är en, men men om man förutsätter att Astrologi stämmer skulle jag säga att trots att alla stjärntecken potentiellt har mycket att erbjuda, skulle den stereotypa nyfikna, risktagande skytten med en god portion humor skulle funka bra i mina kampanjer.

Här är vad Gemini sade om mttt tecken: Oxen

"An immovable Tank (Fighter/Paladin). The Ox is strategic, patient, and refuses to flee from battle (immovable object). They are the one who keeps track of the equipment and plays tactically"

Det här säger NotebookLM om min karaktär utifrån gedigna anteckningar från 11 sessioner:

"Gustavos Grossman is a muscular, broad-shouldered man, though not particularly tall, who fights with a broadsword, shield, and crossbow. He is a soldier and officer from a family in Willip, Furyondy, focused on upward social mobility. He was sent to the borderlands to make a name for himself and bring honor to his family.

While he worships Rao, religion is not a significant part of his life. Gustavos is known for his passion as a "Glory Hound," wanting to be the first to fight the biggest enemies and brag about his deeds, but he also possesses a "Soldiers Honor," meaning he will not abandon his comrades, will follow orders, accept honorable surrenders, and will not plunder farmers"

Jag är jungfru, och årets spelledare 2011 och 2013 så ... bara säger.
Det här kanske du har svarat på massor av gånger innan, men vad är kriterierna på årets spelledare, röstar folk på poddar, eller är det spelares betygsättning på konvent eller vad?

Det här kanske du har svarat på massor av gånger innan, men vad är kriterierna på årets spelledare, röstar folk på poddar, eller är det spelares betygsättning på konvent eller vad?
Kriteriet var ”vem är bäst” och jag råkade bara vara det. Minns inte riktigt varför, det var ju ändå 16 år sedan. Men jag är fortfarande väldigt stolt, även om den småaktige skulle kunna kalla det ”gamla meriter”.

Back