Nekromanti Vilket spel har lärt dig mest?

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
Vilket spel har lärt dig mest? Som i saker du kan använda i ditt normala liv? Och vad?


Och för att svara på frågan själv så för mig är det Go.
Det har lärt mig att man måste ge och ta i nästan alla interaktioner med andra.
Har man ett bra startläge så kommer det som sämst att gå ok och som bäst fantastiskt.
Om du är fullständigt överlägsen någon annan så är artigt och bra att lära individen.

Hur står det till för er?
 

Kraetyz

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
352
Dota 2. Det har lärt mig att
1. Ryssar är onda av naturen
2. Alla människor kommer, om givna tillfället, överge och förråda dig
3. Det finns ingenting som heter "en rättvis kamp"
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Magic har lärt mig väldigt mycket om att göra det bästa av situationen och acceptera att det finns mycket här i världen man inte kan kontrollera.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Eksem;n79204 said:
Magic har lärt mig väldigt mycket om att göra det bästa av situationen och acceptera att det finns mycket här i världen man inte kan kontrollera.
Det där hade kunnat vara en beskrivning av Blood Bowl. Du kan aldrig garantera att lyckas, bara maximera chansen (och när motståndaren bara rullar sexor eller du bara rullar ettor så får du stryk oavsett hur bra val du fattar).

När jag tänker efter så tror jag jag klarade arbetslöshet så bra tack vare mitt Blood Bowl spelande. Att gå på en intervju, göra bra ifrån sig och ändå inte få jobbet var inte särskilt mentalt påfrestande alls utan det var bara att börja bearbeta nästa tänkbara arbetsgivare.

Übereil
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Roborally
När man har bråttom finns det ingen poäng med att titta på klockan. Det sinkar en bara ännu mer. Fokusera på det du har att göra och plöj igenom det så effektivt du kan. Det kommer att gå snabbare än att avbryta arbetet och titta på klockan hela tiden.

Och oavsett hur bra man planerar finns det alltid någon jävel som knuffar upp en på ett rullband så är allt kört sen.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Poker. Det har lärt mig att är man girig blir man lättlurad och sedan förlorar man.
 

Kim Eriksson

Veteran
Joined
18 Mar 2015
Messages
15
Får nog ändå säga: Drakar och Demoner. "Där finns nästan alltid en lösning på ett problem som ingen ännu kläckt och som löser upp alltsammans på nolltid". Hade en spelledare (läs. äldre bror) som alltid hade jä___igt kluriga äventyr som han suttit och tänkt ut i skolan. Enormt lärorikt på klurerifronten något jag idag ständigt har nytta av.
 

Maktfaktor

Veteran
Joined
16 Apr 2015
Messages
4
Allt jag vet om världen har jag lärt mig av Kult. Det har lärt mig att världen är en fasansfull illusion skapad av en småsint, underlägsen usuprator. ;-)
 
Top