Vilket rollspelsäventyr hör till bilden?

Okej, då försöker vi med detta. Första bilden är något retuscherad för att inte göra detta för enkelt. Det är ändå rätt enkelt tror jag. :D

lemon-bitter_main-drink_2.jpgMV5BMTU0MTQ4OTMyMV5BMl5BanBnXkFtZTcwMTQxOTY1NA@@._V1_FMjpg_UX1000_.jpgimages.jpeg

1791374677608.png 1791374732823.png1791374961101.png

Vi fortsätter med välkända (nåja, Geminis var tydligen inte så välkänt) introäventyr.

Ledtrådar:
1: En Dryck
2: Vad kan detta ses som?
3: En byggnad i ett grannland.

jag skulle skriva the fuck house - men det är kanske mer lämpligt för annat rollspelsforum

men jag kommer inte på nåt bättre och har inget filer

jag skulle skriva the fuck house - men det är kanske mer lämpligt för annat rollspelsforum

men jag kommer inte på nåt bättre och har inget filer
Ett rätt av tre är ändå ett rätt.

Men det är inte Rätt.

The är rätt.
Fuck är fel. Men denna fest kan ses som en/ett… vadå?
House är fel. Det är ett speciellt hus som har en speciell funktion. Vilka sitter i detta hus, och vad gör de för saker?

Men det är inte Rätt.

The är rätt.
House är fel. Det är ett speciellt hus som har en speciell funktion. Vilka sitter i detta hus, och vad gör de för saker?
The dick parliament?

Eller The cock stortingsbygningen? Den gamla klassiska pathfinder-modulen?

Men det är inte Rätt.

The är rätt.
jag har fuskat och har kanske rätt - men vill se förklaringen på andra bilden

The dick parliament?

Eller The cock stortingsbygningen? Den gamla klassiska pathfinder-modulen?
Don’t be a dick. Or a cock.
Men du har något med stortingsbyggnaden. Vad är ett kortare ord för vad den byggnaden rymmer alltså?

Ledtråd bild 2:
Om jag gör denna gest(inte fest som autocorrect gav mig tidigare) mot dig så kan det ses som att jag ***** dig. Att det är en/ett ***.

Han gissade ju rätt på Piss Wizards Against Capitalism i den andra bildtråden, så vi vet att Hägerstrands filter släpper igenom både myggor och kameler :D
Precis, om man går runt och har filter får man aldrig ligga rätt i nördiga rollspelsquiz.

Okej, ingen rebus. Eller ... tja ... det är en enda bild, som ska ge ledtråd till titeln på denna äventyrssamling.

För att ni ska slippa kolla upp vad jag skrivit själv, så kan jag genast ge ledtråden att detta INTE är en publikation jag bidragit till.

9A228sxQbc8M5SRT7SUJuL-1200-80.jpg.webp

Back