Vilket rollspelsäventyr hör till bilden?

om det äventyret finns, men är fel i detta fall så tror jag att tråden är över :D

Jag hoppades så hårt nå att det skulle vara Tennis Terror Birds, ett påhittat äventyr till Kids on Bikes
Det är en påhittad skamlös ripoff på Ljusa nätter och mörka vingslag till Ur Varselklotet.

Mardröm att redigera på telefon men det är alltså ett minustecken framför tredje bilden.

Blev det för komplicerat?

Det är, som ni ser, tre ord, tydligt avgränsade med mellanrum, som bildar namnet på detta gamla äventyr. Både äventyret och rebusen ska framförallt läsas på engelska, även om en av bilderna behöver tolkas på svenska.

Finns väl något dolmenwoodäventyr som börjar med Mushroom Men.
Det är dock inte svamp på bilden, så oavsett vad det äventyret heter så är det fel.

Det här är ett äventyr till ett spel alla här på forumet känner till namnet på. Det kan jag nästan ta gift på.

Det är ju te på första bilden, givetvis.
Hmm... mittenordet borde man kunna få ihop. Fyra delar. Den sista är ju helt klart "ER". Den tredje är en hallway, men om man tolkar på svenska blir det "hall". Så "-haller". Den andra är en en, så då har vi "-enhaller". Gubben skulle kunna vara gammal, så då blir ordet "oldenhaller". Men det ringer ingen klocka. "The Oldenhaller Sign"?

Hmmm

1. Torkade blomblad
  2. Gammal man + enbuske + trappa + nån TV-serie om läkare
  3. Någon som signerar ett avtal

Gah jag är så dålig på detta med rebusar.

Det är ju te på första bilden, givetvis.
Hmm... mittenordet borde man kunna få ihop. Fyra delar. Den sista är ju helt klart "ER". Den tredje är en hallway, men om man tolkar på svenska blir det "hall". Så "-haller". Den andra är en en, så då har vi "-enhaller". Gubben skulle kunna vara gammal, så då blir ordet "oldenhaller". Men det ringer ingen klocka. "The Oldenhaller Sign"?
Aha!

The Oldenhaller Contract, introäventyret till första WFRP. :)

Men det här med att ni envisas med att stava "te" som "the" är en styggelse! :D

Back