Vilket rollspelsäventyr hör till bilden?

Okej, mer ledtrådar:
Jag har, tror jag, lyckats hitta äventyret. Men det var med internetsök och ett jäkla pusslande, så jag vill med det inte gissa.

Kan dock säga att jag aldrig hört talas om äventyret eller, om min gissning är rätt, antologin det är med i. :)

Jag har, tror jag, lyckats hitta äventyret. Men det var med internetsök och ett jäkla pusslande, så jag vill med det inte gissa.

Kan dock säga att jag aldrig hört talas om äventyret eller, om min gissning är rätt, antologin det är med i. :)
Jag har också frustrerat funderat på att google:a. Det väcker frågan om trådens ramar och regler. Ska det vara tillåtet att google:a, för annars behöver vi nog hitta en "lagom-nivå" på svårighetsgraden :D

Jag har också frustrerat funderat på att google:a. Det väcker frågan om trådens ramar och regler. Ska det vara tillåtet att google:a, för annars behöver vi nog hitta en "lagom-nivå" på svårighetsgraden :D
Jag kan ju också säga att för den som är bekant med äventyret är ledtrådarna SUPERLÄTTA! Förutom den där med Lucette som jag inte fattar alls. :D

Jag kan ju också säga att för den som är bekant med äventyret är ledtrådarna SUPERLÄTTA! Förutom den där med Lucette som jag inte fattar alls. :D

Hon har en låt som heter samma som äventyret bara. Tänkte att någon kanske kunde ta det med en helt annan vinkel :p

Jag väntar tills andra har fått chansen. Ledtrådarna sammanfattade om någon vill gissa:

1. Personer som försöker ta över ett flygplan på väg mot en skyskrapa.
2. Skrevs 1999, alltså 2 år innan 9/11 och var i det närmaste profetisk i handlingen.
3. Skräckspel med modern setting. Inte Kult.
3. Låttitel av Lucette.
4. Skyskrapor som exploderar. Troligen om man misslyckas med äventyret.

Har ingen gissning, men är väldigt nyfiken då det låter som ett scenario jag spelade tidigt 2000-tal. Har dock ingen som helst aning om vad det kan heta. I mitt fall så körde vi det till Delta Green, men han som var SL kan lika gärna plockat det från något annat spel.

Jag väntar tills andra har fått chansen. Ledtrådarna sammanfattade om någon vill gissa:

1. Personer som försöker ta över ett flygplan på väg mot en skyskrapa.
2. Skrevs 1999, alltså 2 år innan 9/11 och var i det närmaste profetisk i handlingen.
3. Skräckspel med modern setting. Inte Kult.
3. Låttitel av Lucette.
4. Skyskrapor som exploderar. Troligen om man misslyckas med äventyret.
Äventyret är med största sannolikhet "Fly to Heaven", skrivet av Greg Stolze till Unknown Armies. Äventyret återfinns i samlingen "One Shots".

När man vet det blir alla ledtrådar väldigt tydliga. Som alla de bästa ledtrådarna! :D

Äventyret är med största sannolikhet "Fly to Heaven", skrivet av Greg Stolze till Unknown Armies. Äventyret återfinns i samlingen "One Shots".

När man vet det blir alla ledtrådar väldigt tydliga. Som alla de bästa ledtrådarna! :D

Rätt! :D

Scenariot handlar om en kapare som tar över ett flygplan (där spelarkaraktärerna är vanliga passagerare) med målet att krascha det in i Sears Tower i Chicago av religiöst magiska anledningar. Det är ett EXTREMT 9/11 scenario men skrivit innan 9/11.

Komiskt nog är scenariot svårt att spelleda nu, för det antar att spelarna kommer tro att kaparen vill ha pengar eller bli flugen till Cuba. Det är en twist att han tänker självmordskrasha planet. Men efter 9/11 är det just vad spelarna antar.

Back