Vilket rollspelsäventyr hör till bilden?

Kort kommentar: snyggt med Blatifagus monokel @Gurgeh?!
Ja det är lite det som var tanken med startposten. Vilket rollspelsäventyr associerar bilden till. Bilden behöver inte vara direkt från äventyret utan den ska istället leda till äventyrets titel. Gärna långsökt med nån specifik detalj. Riktigts snuggt tänkt med dominobrickorna (Jörntornsbron) och Blatifagus monokel👍

Ok, något med Capitol, Kiwi och en svart man? Låter som något äventyr till Mutant Chronicles?

Ni behöver associera längre! Vildare! I fler steg! Åt sidan! Bakåt! Uppåt och nedåt!

Näe.

Fler ledtrådar:

Personen på bilden är inte så viktig i sig, det är filmen han spelar titelkaraktären i som är det.

Kiwifågeln är inte heller så viktig, det är en egenskap den har (eller saknar kanske) som är viktig.

Washington är rätt långsökt, men om ni tänker er att ni är Trump-supportar i valrörelsen så blir det kanske rätt?

Ville inte Trumpsupportrarna störta Capitolium? Kiwin kan inte flyga vet jag åtminstone. Känner inte till skådisen.

(Försöker hjälpa mina kompisar att knäcka gåtan haha!)

Näe.

Fler ledtrådar:

Personen på bilden är inte så viktig i sig, det är filmen han spelar titelkaraktären i som är det.

Kiwifågeln är inte heller så viktig, det är en egenskap den har (eller saknar kanske) som är viktig.

Washington är rätt långsökt, men om ni tänker er att ni är Trump-supportar i valrörelsen så blir det kanske rätt?
"Den förbjudna staden"?
Med GD137?

Hur jag hittade svaret:

Chadwick Boseman spelar i filmen Marshall. (Marsh-)

Kiwin kan inte flyga utan lever på land (-land).

Trumpsupportrar kallar Washington för ”the Swamp”.

Chat GPT som citat sa ”Ganska elegant gåta” 😆

Back