Vilket rollspel i er samling är det som ni spelat mest genom åren ?

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Det måste bli Drakar och Demoner inkl Expert, följd av gamla Mutant och Mutant 2. Rätt säker på att vi spelade mer under 1986-91, då jag spelade nästan uteslutande de spelen (med korta avbrott för Chock och på slutet för lite AD&D, än jag spelat på de trettio år som gått sen dess. Trea kan nog faktiskt vara hemmabygget jag spelleder nu (40 rätt korta sessioner på drygt två år hittills).
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Jag byter spel rätt ofta, så det blir aldrig några långkörare. Men jag tror nog att Coriolis (FLs variant) eller Mutant: År noll (om man räknar in Genlab Alfa) blir vinnaren där. Kört ca 40 spelmöten i vardera spel, tror jag. Det är nog överlägset rekord för mig i att hålla mig till ett spel en längre tid.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
1: Hemmabyggen! Överlägset.
2: Call of Cthulhu. Men räknar vi genren Cthulhu och tar med Invictus, Trail of Cthulhu, Laundry Files, Kutulu och Svenska kulter så kan det slåss om förstaplatsen.
3: Expert
4: ADnD (1st)
5: KULT (1st ed)

Men om vi ser till vad vi spelar nu försvinner Expert och ADnD (de har vi inte spelat på snart 20 år). Istället kommer Whitehack med på listan.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
WEG Star Wars D6, DoD Expert (Blå boken). Men Symbaroum börjar komma ikapp.
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Vilken svår fråga men måste nog säga "svenska" Star Wars D6 tätt följt av Mutant "svarta lådan".
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Med tanke på hur många som hyllar jättekampanjen till MUA hade jag förväntar mig att det skulle nämnas mer. Annars inga stora överraskningar så här långt tycker jag.
Jo, vi spelade MUA i kanske tre år så det ligger högt men är nog ändå en bit från toppen.

Men MUA precis som Symbaroum är i mångt och mycket sina kampanjer. Och eftersom de förändrar spelvärlden blir tröskeln för att köra vidare efter den något högre. I alla fall blev det avslutet för oss.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Märker att jag sticker ut från normen här...
Det rollspel som jag spelat absolut mest timmar är.... <trumvirvel>
Kult!

(Efterkommande är Eon, Drakar och demoner, CoC, Mutant).
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Samma. Mutant (i olika versioner) kommer nära och DnD 3.5/Pathfinder har spelats också en del, men Vampire:tM står i en klass för sig när det gäller speltimmar.
Ja.. alltså jag hade ju velat säga att det var Montsegur 1244 eller Jeepform eller något annat mysko men även utan att räkna vampyrlajven så har jag spelat väldigt mycket mer vampire än något annat.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Visade flickvännen den här tråden. Hon blev väldigt förvånad att alla spelar fantasy. Hon gillar mer modern setting med intriger och romantik.
Men nu minsann vill hon testa fantasy. Blir till att damma av Eon igen.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Visade flickvännen den här tråden. Hon blev väldigt förvånad att alla spelar fantasy. Hon gillar mer modern setting med intriger och romantik.
Men nu minsann vill hon testa fantasy. Blir till att damma av Eon igen.
Det har nog etablerats här förr att fantasy ändå är det majoriteten av forumiter/rollspelare föredrar lite oftare än andra genrer. Sen varför det är så, ja det har väl med hobbyns historia och ursprung att göra.
 

Falk

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
37
För min del är det mest Drakar och Demoner. Centrerat kring 1991, men även med lite äldre böcker och regler ibland. Dock aldrig något med Chronopia eller efterkommande.
 
Top