Nekromanti Vilket namn kommer ni ha i Eon IV boken?

Conan

انتفاضة
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,111
Kommer ni ha era riktiga namn eller namnen på en rollperson eller nåt annat?

Kommer jag kunna skicka pdfen till min SL när jag laddat ner den?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag funderar på om jag ska ha: Förnamn "Vicotnik" Efternamn, men är inte helt säker på det.
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Förnamn "Pingas" Efternamn. Jag vill att det ska påminna om hur namnen var skrivna i de gamla böckerna. :)
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
356
Location
Inflyttad till Göteborg
Funderar på Bernhard.. så det blir St. Bernhard.
Kan man förresten välja att inte ha namn?
Kaigon said:
Att ha med namn i boken är valfritt. Man kan lämna det tomt eller med ett mellanslag i så kommer vi anta att man inte vill ha med ett namn.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Zorbeltuss är tillräckligt unikt och lättigenkännligt, Zorbeltuss Aiethr funderade jag på men det känns för långt och Zorbel Aiethr låter inte riktigt lika bra. I vilket fall är St. en given del.

/Luna Lovegood
 

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Joined
13 Feb 2014
Messages
356
Location
Kanada
Jag körde Adam "Kraetyz" Kratz, för det kändes rätt.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
S:t Michael... skulle bara se konstigt ut om jag körde med "S:t Michael Nilsson". :rolleyes: Men kanske lägga till något som "Den Tystlåtne" efter skulle möjligen funka (medveten om att det låter konstigt på mig, med tanke på hur mycket jag babblar här, men i "verkliga livet" så är jag totala motsatsen... om man inte får igång mig på något).

Jag kommer oxå ha med "Morbror Kalle" i boken. :grin: Lite för att tacka min morbror Kalle som hjälpte mig med ett litet lån till att kunna köpa de Eon IV grejer jag var ute efter.

Kommer ju ha med ett namn på en kompis oxå, för jag köpte ett paket till honom. Har tankat på: Förnamn "Tärningens Mästare" Efternamn... (för många tecken dock) för han är den som oftast slår bäst med tärningar av oss... och pga det, efter som han är våran SL rätt ofta oxå, betyder det att han lämnar ett blodigt spår av väldigt många döda spelar karaktärer efter sig. XD Har tankar på att kanske använda "RP'ns Baneman" eller "RP'ns Lieman" istället pga det... :rolleyes: "Rollpersonens" skulle igen göra det för långt, så förkorta det är ju bättre... men osäker på om RP'ns är det bästa sättet att förkorta det.

Det är ju något jag kan fråga. Där är ju en 30 tecken gräns. Räknas mellan slag då? Eller är det bara dom synliga tecknen som ni räknar?
Kaigon said:
30 tecken kan mer ses som en rekommendation så om "det perfekta namnet" skulle vara några tecken för långt borde det inte vara några problem att få in det. Om inte annat är ju "Rollpersonernas baneman" bara 23 tecken. Mellanslag räknas dock (då vi måste få plats med 600-700 namn).
Rhodryn said:
Heh.

Anledningen till förkortningen av rollspersonernas är ju för att tanken är ju att skriva: Förnamn "Rollpersonernas Bane/Lie-man" Efternamn.

Om jag använder t.ex ”RP’nas Lie/Bane-man” mellan för och efternamn så blir det 27/28 tecken utan mellanslag, och 30/31 med mellanslag. Annars blir det 36/39 eller 37/40 tecken om jag inte förkortar det. XD
Osbjer said:
"(då vi måste få plats med 600-700 namn)"

Är det så att allas namn kommer vara med i alla böcker? Nä, eller hur är det inte så...
Kaigon said:
I varje grundbok, oavsett utgåva, så kommer det att finnas en eller flera sidor där samtliga crowdfunders tackas. Där kommer det att vara 600-700 namn.
 

konami_code

Veteran
Joined
24 May 2014
Messages
73
Vi kommer antagligen att stå med i boken som "En ödmjuk magiker", vi ville vara "En ödmjuk magiker från fjärran östern". Det kommer av att en rollperson (magiker) var vid ett Aunuriskt hov, Menon Aun är i den mundanaversionen mycket magifientligt (ty Wyrder reagerar ju på det, så det är en naturlig extrapolation). Han lovade de andra dyrt och heligt att vara lite försiktig med att prata om sitt värv. Det första han säger är just "Jag är en ödmjuk magiker från fjärran östern".
 

Chad

Veteran
Joined
18 Feb 2014
Messages
30
Svårt o komma på nåe som passar till "helmgast" så blir nog mitt vanliga namn då inga av mina nicks passar in.
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Är namnet listade under helmgastar/helgon osv automatiskt om man köpt en sån utgåva eller är det bara en titel man kan lägga till om man vill efter att ha köpt en sådan utgåva? T.ex. Helmgastar: kalle, joel, erik Eller är det mer en valmöjlighet att heta "helmgasten karl jönsson"
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Efter många om och men, lite hjälp från en kompis (skriv inte stor bokstav i början på varje ord!), och ett allmänt velande, så har jag tillslut kommit fram till vad jag kommer ha.

För mig själv blir det (pga Helgonboken): S:t Michael "Den tystlåtne krigaren"
För att i verkliga livet är jag väldigt tystlåten, och jag spelar oftast tystlåtna krigare. :rolleyes:

Min kompis kommer bli: Martin "RP'nas baneman" Persson
För att han slår så jäkla bra med tärningar, vilket betyder att eftersom han vanligen är våran SL så får vi som spelare ta den smällen i rollspel. :p

Och sist, men absolut inte minst (bokstavligen talat, han är 193-195cm lång): Morbror Kalle "Den hjälpsamme"
För han hjälpte mig med att få tag på vad jag ville ha i Eon kampanjen, och för att han har alltid, så länge jag kan minnas, ställt upp för mig, mina syskon och min mor, igenom alla år, oavsätt vad det än må ha varit. :grin:
 
Top