Nekromanti Vilket monster skulle du vara?

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Säg att efter att vi dör och kommer till en annan värld där (det kanske finns människor men) alla är monster, vilket monster skulle du då vara? Fyller du en funktion i världen eller existerar du bara på ren trots? Själv skulle jag vara ploppmonstret Ploppard - en söt liten sak med stora långa fluffiga trattöron som står uppåt, en liten strålpistol och är den varelse som utbrister alla världens ploppljud. Är det någon som blåser såpbubblor så kan du ge dig sjutton på att jag är där och ploppar när de spricker.

/Han som hoppas att han satte ribban på lagom nivå
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Satyr? Spela flöjt och jaga brudar hela dagarna. Låter som ett passande sätt att tillbringa evigheten.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Jag skulle vilja vara någon form av dimensionshoppande grej. Ni vet en sån som röra sig fritt fram och tillbaka i tiden. Sen skulle jag vilja ha ett koolt svärd att banka andra monster med…

:gremshocked:

Får man vara ärkeängel?

//erik. undrar om de kan klassas som monster.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Havsalverna från Monsterboken I (1985). Deras skepp är levande träd. Havet och skogen tillsammans -- svårt att se något bättre.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Jag skulle vara Hastur (The Unspeakable, He Who is Not to be Named, Lord of Interstellar Spaces, the King in Yellow)

" 'True' form remains a mystery; said to be amorphous, possibly octopoid."

Varför nöja sig med mindre än en Great Old One?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Trekkie monster

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/T-TA57L0kuc&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/T-TA57L0kuc&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

...cyniskt? Oh ja!
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Solklart en Tribble!



Till en början söt, fluffig och kramgo, därefter en massproducerande allätande terror som inte går att bli av med! Inte så långt från verkligheten heller...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Lätt svar !!

Självklart så skulle jag vilja vara Chthulu !
Jag menar, det är ju ´monstranars monster juh. Skulle åxå kunne tänka mig att även vara en killer-rabbit.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,740
Location
Göteborg
(Fan, råkade trycka på back och fick inlägget uppätet ...)

Alternativ ett: Det dekadenta men vackra monstret Vladislav. Alltid klädd i vackra, färgskiftande kläder och boende i ett fantastiskt glittrigt palats med icke-euklidisk geometri (såklart). Jag skulle sitta på min tron och spåna fram fantastiska, makalösa konstverk, maskiner och andra projekt, rita upp dem på stora svarta tavlor, och sedan befalla mina slavar (och slavinnor ... hrm) att tillverka dem åt mig. Men när de är klara så har jag redan tröttnat på dem, gäspar och ställer in dem i en gigantisk sal under palatset, där de står och väntar på att dristiga äventyrare skall hitta dem och fundera på vad de är för något.

Alternativ två: Ett hårigt, litet, oranget monster med stora fötter, som sätter sig på saker som åker fort och skriker "Wheee!". När grejen saktar ned så försvinner jag spårlöst till skogs. Heter något i stil med Fnorgas.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
En mumie!

Jag skulle gå omkring och vara dötorr och hosta fram dammiga musikteoriregler för alla och envar.

/Basse Benrangel, som efter fyra dagars sjukdom är smalare än nånsin. 33 (min normala byxstorlek) är som ett tält just nu. Suck... Jag tränar ju! Synd bara att man måste äta som en besatt också...
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: Vilket monster skulle du vara? (ot)

Jag skulle gå omkring och vara dötorr och hosta fram dammiga musikteoriregler för alla och envar.
Och på vilket sätt menar du att det skulle skilja sig från den riktige Basse? :gremelak:

/Anders, kanske den ende som skulle kunna konkurrera med Basse om torrteoritiserandet :gremblush:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
EDDIE!

Äsch- du har inte blivit utsatt för mina teorier på allvar, käre Organ! Du kanske tänker på min mikroskopiskt lilla utsvävning om Tjajkovskijs instrumentationskonst? Vänta bara, det finns lååååångt värre exempel!

Men- för att stanna kvar on-topic- det coolaste monstret- inser jag nu, måste ju vara EDDIE! Eller hur? Om jag ska vara någon speciell mumie så är jag EDDIE. Eller är han en zombie? En lich? Vafan är han för något egentligen?

/Basse, älskade Whitesnake 1982

EDIT: Jag vet att EDDIE bör kopplas samman med Maiden, men Whitesnake var mer min melodi, på den tiden då jag kallade mig hårdrockare...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag skulle vara en Aswang. Det är typ en likätande, skepnadsändrande demon i filippinsk folktro, som tar skepnad av en vanlig bybo på dagen, men med extremt blodsprängda ögon eftersom den är uppe hela natten och plundrar slakthus och gravar. Det mest awesome med den, dock, är varianten 'Tik-tik', som tar skepnad av något fladdermusliknande och lever på att suga ut foster ur gravida kvinnor via en lång snabel, allt medan den ger ifrån sig ett ljud som låter ungefär 'tik-tik'. That's me.

Alternativt, kan jag tänka mig en bäckahäst eller liknande. Det är något basalt lockande, närmast primalt, med att driva unga, fasta fäbodflickor till en ond bråd död i forsen, och vara estetiskt tilltalande while doing it.

- Ymir, för att folklore alltid överträffar fantasy
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,740
Location
Göteborg
Varför tar alla redan existerande monster?

Han hittade ju (väl?) på ett eget monster, men alla andra verkar sno monster från allsköns populärkultur och folktro. Här trodde man att rollspelare var kreativa människor, liksom. Inga minuspoäng får ni, men en liten ledsen gubbe i kanten från mig :gremfrown:.

//Genesis. Som föräldrar säger: "Jag är inte arg, bara besviken" :gremwink:

EDIT: Lindenius får såklart ingen ledsen gubbe. Sorry.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Jag skulle vara Hastur (The Unspeakable, He Who is Not to be Named, Lord of Interstellar Spaces, the King in Yellow)

" 'True' form remains a mystery; said to be amorphous, possibly octopoid."

Varför nöja sig med mindre än en Great Old One?
Bah, Great Old Ones är fjollor. Själv skulle jag vilja vara en outer god, nämligen Yog Sothoth själv. :gremgrin:

Varför nöja sig med mindre än en Outer God?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Skaffa barn!

Jag är stolt far till en nioåring och en fyraåring. Deras favoritlek är att låtsas vara en annan person med pappa !

Just nu är detta topplistan:

1) Vi leker att vi är någon sorts Bionicle. (www.lego.com)
2) Vi leker att vi är några ur Harry Potter-universat.
3) Vi leker superhjältar (Obs! man måste hitta på en ny och egenkomponerad hjälte)
4) Vi leker superskurkar (se ovan...)
5) Vi leker Sagan om Ringen

osv

Även om jag älskar mina barn måste jag säga att min fantasi med åren liksom mattats av en aning.
Så att, på volley, hitta på ett roligt och nyskapande monster, låter sig inte göras för min del. Orkar inte längre...

Det är kanske därför jag har börjat gilla D&D 3.5 så mycket och fått svårare och svårare för friform (som jag annars kunde gilla...)?

/Basse, barytonsaxofonjazzmonstret räknas inte va? :gremgrin:
 
Top