Nekromanti Vilket monster är du?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
"Beholders, the terrible eye tyrants, command fearsome innate magical power. With a single glance they kill, paralyze, confuse, or enslave their foes. Rapacious and arrogant, a single beholder can easily become the overlord of its own realm of evil."

- Lords of Madness: The Book of Aberrations

Ok, så vilket monster är du i D&D?

Själv skulle jag lätt vara värsta beholdersnubben. En sådan som folk snackar om ända uppe på ytan, men framförallt i underdark. Ni vet en sådan där riktigt grinig, ilsken, uppsvälld och übermäktig gammal sak som har ett revir större än ett landskap. Mind Flayers och Drow tar omvägar runt mitt territorium och andra Beholders kissar ner sig i mardrömmar om att någon dag korsa min väg.

En riktigt otäck Elder Orb med andra ord!

<center>
</center>

- Vulf
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Jag skulle nog vara en ond och omärklig doppelganger, en sådan som nästlar sig in och använder folk som verktyg för sina egna mörka mål. Alternativet är en rakshasa med ungefär samma beteende.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Först; jag håller inte riktigt med om att du är en beholder. Liksom, en beholder blir inte pömsig så fort han äter en punschpralin och han röker definitivt inte lightcigaretter. Du är mer av en... en... petal. :^)



Hö hö... Själv ser jag mig som någon gnoll eller ännu hellre; en leocrotta.

Från Monsters of Faerun:
In theory, a creature with the body and legs of a 9-foot-long stag, the tufted tail of a lion, and a lowslung-wedge-shaped head like that of a giant badger could be handsome, or at least not repulsive. No such luck for the leocrotta. Its glowing red eyes, foul, oily skin, nauseating stench, and incessant drooling bring about a deep sense of loathing in other creatures.

Det räcker för att jag ska älska dem. "No such luck for the leocrotta", ha ha. De är helt osympatiska och illvilliga, de dödar järnet och när de jagat tillräckligt för att bli proppis så uppfinner de nya sätt att tortera och plåga sin omgivning för skojs skull. Till och med onda druider avskyr leocrottorna för deras förbihållslösa respektlöshet inför naturen.

Allra helst så skulle jag vara en blandras mellan en leokrotta och en gnoll. (Det skulle inte förvåna mig om någon sådan redan fanns, men jag känner inte till dem i så fall) Det skulle vara spot on på pricken som jag.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Hjärna på burk …

En Brain in a Jar såklart. Vad annars?

Det är ett såååå coolt monster att kommentarer känns överflödiga.

 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Drake

jo... och ungefär så där mycket guld hade du kunnat köpa för pengarna du lagt på rollspel :gremgrin:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Stirge

Jag är en sån där äcklig blodsugande stirge.
Jag är tillräckligt smart för att hålla mig till en stor grupp, så feg att jag hellre håller mig nära någon annan i strid för att sedan hoppa på mitt offer bakifrån och snabbt tappa denne på vett och sans genom mitt ihärdiga blodsugande.

Ni vet jag är en sån där person som många blir fantastiskt trötta på, utan att riktigt fatta varför de är trötta och vad som gjorde dem så utpumpade. Förmodligen för att jag kan vara så intensiv och dessutom så jävla jobbigt upplysande!

Min fru och jag är rörande överens om att jag inte har förmågan att säga "...whatever...". Allt måste vara rätt, för min del! Allt måste förklaras och tas reda på. Inget kan lämnas åt slumpen.

Helt enkelt en krävande personlighet, inte helt olik stirgens blodsugande behov...
Eller så finns det något annat monster som passar bättre?

---

Men som favvo-monster just nu toppar Mind Flayern min lista. Men en sån är jag väl inte?!

/Basenanji
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Lammasu (tror jag)

På den tiden jag spelade D&D, dvs AD&D, så tyckte jag att lammasu var coola. (Jag vet dock inte om de är lika coola i spelets nuvarande inkarnation.)

Silverdrake är ett annat bra alternativ.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Svaret är självklart:

Förvuxen kobold!

Jag har ingen lysande motivering till detta, mer än att kobolder är de D&D-varelser jag har lättast att identifiera mig med.
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Bugbear eller Illithid

Japp, definitivt en bugbear. Jag har skägget, frisyren, och ibland attityden.

Men det beror på humöret. Ibland är jag en illithid.....
 

Furin

Veteran
Joined
31 Oct 2004
Messages
38
Location
Vadstena
Nej man ska ju vara en Rakshasas dom e Coolast. O dom börjar med über grejer från början så ditt lilla Öga kommer suga av den här killen när du träffar honom!!!!!!
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Hook Hora

Jag skulle nog vara en prostituerad kvinna med krokar istället för armar. :gremlaugh:

Nu är jag inte så värst haj på just D&D-monster men Hook Horrorn är ju rejält cool i mini-versionen. Andra coola monster är Owlbear och Umber Hulk. Men eftersom jag inte är särskilt cool som människa så betvivlar jag att jag varit särskilt cool som monster. Det är väl troligast att jag hade varit en liten, glosögd Kua-Toa som förgäves hötte med spjutet åt de häftiga monstrena som stod och tjuvrökte bakom en stalagmit. :gremsmile:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
En gnoll+leocrotta?

Gillade den här idén så mycket att jag tog och ritade en bild under natten. Checka.

Jag har redan döpt den till en Hwaicrotta (det anspelar lite mer på hyena och lite mindre på lejon) men öh... jag måste nog lära mig lite mer om reglerna innan jag kan ge den bra värden. Jag har försökt under natten, men jag är osäker på om den verkligen blir balanserad.

Ni får se beskrivningen jag skrivit iaf. Någonstans måste jag ju börja. Mitt första egna DnD-monster. Wee!
 

Habondia

Veteran
Joined
9 Mar 2005
Messages
4
Location
Lund
Faerie dragon

En irriterande gullig varelse med hög intelligens och mycket magi som får dvärgens öl att smaka blåbär, badar i bålskålen på societetstillställningar och överhuvudtaget bara busar omkring och har kul. Förutom när folk blir sura på allvar för då är jag osynlig.

Och ingen kan vara sur på lilla mej för jag är sååå cute...

http://www.urbandragons.com/frameindex.html

*snigger snicker snack* :gremgrin:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,925
Cool

Svajnhäftig! Jag kan hjälpa dig med stats om du vill.

- V
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Gärna

Jag kan hjälpa dig med stats om du vill.
Det behövs nog. Det jag själv hade knåpat fram i min lekmannamässiga okunskap var detta:

Rasattribut
+6 Strength, +4 Constitution, -4 Charisma.
Hwaicrottor är stora och resliga, fast deras motbjudande natur ser till att de drar på sig alla varelsers ogillande och avsmak.

Storlek: Stor. -1 till AC. -1 till anfallsslag. -4 på Hide checks. +4 på grapple checks. Lyft- och bärförmåga är dubbelt så hög som för medelstora varelser.

Space/reach: 10 feet/10 feet.

En Hwaicrottas base land speed är 40 feet.

Darkvision ut till 60 feet.

En Hwaicrotta kan utföra en naturlig bitattack istället för att hugga med ett vapen. Bettet gör 1d8+2/x3 skada. Vid en critical hit så skall målets rustning eller sköld (bestäm meddelst slantsingling om målet har bådadera) klara en save (DC 12) för att undgå att strimlas i bitar (se kapitel 8 i Dungeon Master’s Guide).

Hitdice per ras: En Hwaicrotta börjar med fyra humanoid-levlar, vilket ger den 4d8 hit dice, en base attack bonus på +3, samt base saving throw bonusar på Fort +4, Ref +1 och Will+1.

Skills per ras: En Hwaicrottas humanoidlevlar ger den lika många skill points som 7 x (2 + Int modifierare) Dess class skills är Climb, Listen och Spot.

Feats per ras: En Hwaicrottas humanoidlevlar ger den två feats.

+1 Naturlig armor bonus.

Automatiska språk: Gnoll, Common. Bonusspråk: Draconic, Alviska, Goblin, Orc, Giant. Hwaicrottor delar leocrottornas kusliga förmåga att kunna härma fraser de hört intill perfektion så länge som de behärskar språket.

Favoritclass: Ranger.

Leveljustering: +4


Det baserade jag på typ gnollen, leocrottan och typ ogren (som jag tyckte var lämplig att jämföra med, i fråga om kroppstyp och så) Men... nu kommer jag inte ihåg varför, men det fanns säkert någon anledning (förutom den gräsliga svengelskan) till varför jag inte tog med det här i den PDF jag lade ut här på wrnu, så förmodligen är det något som är helpudas. Som bäst kan det användas som grund att utgå ifrån.

Men bilden blev fin iaf. Här finns den igen, i tydligare version.
 
Top