wilper
Fast i vinkelvolten.
Jag gillar skadetröskelsystemet i MUA skarpt, nu vet jag att MUA inte var först med den lösningen, men det är principen som räknas. 

skulle jag nog banka in konfliktresolutionen från Mouseguard eller liknande för att bli av med just miss, miss, träff, parad, miss, träff, parad, osv...
Mekanurg said:skulle jag nog banka in konfliktresolutionen från Mouseguard eller liknande för att bli av med just miss, miss, träff, parad, miss, träff, parad, osv...
Vi duu berätta mer om detta, please.
Något som delvis råder bot på det är att införa att för att lyckas undvika/parera en attack så måste man inte bara lyckas med färdighetsslaget utan även lyckas bättre än anfallaren gjorde med sitt attackslag.Genesis said:Själv finner jag M:UA näst intill ospelbart. Miss, miss, träff men undviks, miss, träff som pareras ...
Systemet går helt sönder när man får höga värden i Undvika. Jag lirar M: UA just nu och undviker så långt som möjligt vanliga strider, eftersom de ofelbart dödar spelet varje gång.
Wilper said:Att räkna differans är ett ofog. Ta tärningsslaget direkt som det är istället.
Vic Volta said:Wilper said:Att räkna differans är ett ofog. Ta tärningsslaget direkt som det är istället.
Var god utveckla![]()
Jag skulle rekommendera dig att köpa Unknown Armies, som i princip går att kombinera med Call of Cthulhu. Boken har ett innovativt regelsystem som dessutom är regellätt och har en SAN-mekanism som många tycker slår CoC på fingrarna (själv är jag tveksam).Vic Volta said:Funderar på det här med diff:ar (differens). Det borde man kunna använda på nåt bra vis. På ett procentslag får man fram en differens mellan CL och resultatet. Med detta borde man kunna bestämma skadan/resultatet av slaget.