Nekromanti Vilket band skulle du vilja se återförenas igen ?

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vilket/vika band skulle du vilja se återförenas för ett gig eller för ett bra tag famöver ??

För min del så skulle jag vilja se b. la Nationalteatern, Abba, Black Sabbat, police återförenat nån dag.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Vilket band skulle du vilja se återförenas ige

King Crimson, originalsettingen...
Genesis, de som var med Foxtrot - Selling England by the Pound
Pink Floyd, en skiva till borde de kunna klämma ur sig innan de dör...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Lynyrd Skynyrd

varför inte Joy Division med originalsetting när vi ändå är igång?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Beatles!

Hur kul vore det inte med ett par livs levande zombies på scen?

Fast det är klart, det har ju Rolling Stones redan gjort, så det kanske är inte är så originellt längre.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Whale

...för om Schyffert har fullt upp med musiken så kanske han låter bli att synas i TV.

Ämen okej, ärligt; Sugababes. Siobhan och Mutya har inte bara två underbara namn, utan de är också mycket, mycket, mycket sötare än mongozoiderna man ersatt dem med. Dessutom hade de ett sound som jag faktiskt diggade som fan, och som jag fortfarande tycker låter tungt och bra.

Och jo: Jag skulle vilja att Prodigy återförenades med den talang för dansmusik de en gång hade. (Alltså på Experience-plattan) Jag vill dansa till Outer Space & Everybody's in the place-aktiga låtar återigen!

Och så Spice Girls, förstås.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: Lynyrd Skynyrd (OT)

Herre-jesus-jävla-kristus!!!
Herr Nils har gjort ett inlägg baserad på faktisk populärkulturell kunskap!?!?!?! :gremshocked:
Snart kommer flygledartornet på Arlanda varna för grisar och Satan ses iförd toppluva och halsduk. :gremgrin:

/Anders (kliver ner från stolen och betraktar det nyritade korset i taket.)
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: Vilket band skulle du vilja se återförenas ige

Genesis, de som var med Foxtrot - Selling England by the Pound
Ja, vilken bra idé! Skitcoolt! Dessutom är alla idéer som tvingar Phil Collins att sätta sig bakom ett trumset, långt från alla mikrofoner, per definition bra idéer. :gremgrin:

Pink Floyd, en skiva till borde de kunna klämma ur sig innan de dör...
Tycker jag med. Fast har de splittrats i egentlig mening? Jag har fått intrycket att grabbarna för tillfället känner mer för att sitta och fisa varmluft på sina herrgårdar än att vare sig spela in nya plattor eller turnéra (det är ju inte direkt så att de behöver pengarna), utan att för den skull ha upplöst bandet.

/Anders
 

Ost

Warrior
Joined
1 Nov 2001
Messages
200
Location
Linköping
Re: Vilket band skulle du vilja se återförenas ige

Genesis, de som var med Foxtrot - Selling England by the Pound
Är inte det på gång? Och var inte settingen densamma från Nursery Cryme -> Lamb Lies Down?
 

Perkan

Veteran
Joined
7 May 2005
Messages
38
Location
varierar
RATM, Kyuss, Änglagård, original-King Crimson (NT)

...och säkerligen tusen till som jag inte kommer på för tillfället.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: Vilket band skulle du vilja se återförenas igen?

Knepig fråga, då många av drömåterföreningarna, av olika skäl är omöjliga. Dock får man ta sådant med en rejäl nypa salt då det faktiskt blivit ett antal "omöjliga" återföreningar gjorda under åren, jag tänker närmast på orginalsättningen av Black Sabbath och Sex Pistols.

Sedan finns det de band som man tycker var hur jäkla bra som helst när de fanns men man egentligen inte vill ska återförenas då det bara skulle förstöra saker genom lönlösa försök att vrida tiden tillbaka.

Ännu en annan kategori är sådana band som det finns, i alla fall nästan, fullgoda substitut för, som t.ex. The Police som du nämde. Går man och ser Sting så får man sig ofelbart en knippe gamla Police-hits tillgodo, vilket gör en återförening av ett band vars medlemmar inte har solokarriärer genom vilket de kan dra sina gamla nostalgimaterial, inte blir lika angelägna. (The Police har förövrigt redan återförenats en gång sedan splittringen, dock för en mycket selekt publik då man var tvungen att ha blivit inbjuden till Stings bröllop för att kunna se spelningen.) Samma sak gäller Credence Clearwater Revivel som "nästan" finns genom att John Fogerty, mycket framgångsrikt, år efter år, åker var på varv genom sommar-Sverige.

Men för att faktiskt svara på frågan om vilket band just JAG skulle gå över lik för att få se återförenat, måste jag svara The Jam.

/Anders
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Vilket band skulle du vilja se återförenas ige

Kanske det kanske... Anthony Phillips lhade nog redan lämnat bandet då till förmån för Steve hackett... måste kolla
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,764
Location
Nett-ruh-bi
The Fugees

The Fugees. De har inte spelat in något vettigt ihop sedan "The Carnival" 1997 och Wyclef och Lauryn behöver få de där r'n'b-grillerna ur huvudena. Wyclef är ett musiksnille när han slutar tramsa, Lauryn är en av världens vassaste kvinnliga rappare, efter Missy förstås, och Pras slöa rap är helskön i rätt sammanhang.

Kom tillbaka. Allt är förlåtet. (Vad det nu var ni gjorde som vi blev förbannade på, fråga inte mig, det var inte jag som myntade uttrycket.) Ni visade ju förra året att ni faktiskt kan stå på en scen tillsammans.

Dewil
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: Bröderna!

Hur hade du tänkt det skulle gå till? Ett nackskott på Dan Aykroyd eller? :gremgrin:

bra backupband hade de också
Bandet däremot turnerar fortfarande då och då. Senast de var i Sverige var på Stocholms Jazz & Blues-festival för ett par år sedan. De var störtbra! Fast kan det bli annat när bandet i stort sett består av Booker T & The MGs med en blåssektion?

/Anders
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Bröderna!

"Hur hade du tänkt det skulle gå till? Ett nackskott på Dan Aykroyd eller?"

Förlåt, jag missade att JohanK efterfrågade vilka band som sannolikt skulle kunna återförenas och inte vilka band man skulle vilja se återförenas. Gubbe.


Storuggla, necromancy is a way i guess
 
G

Guest

Guest
Re: Whale

Håller med om allt utom spicegirls, dessutom vill jag tillägga att "charly says" var prodigys bästa någonsin.

/Zorbeltuss som tycker det är synd att det är så svårt att få igenom önskningar av prodigy på ställen.
 

L337

Warrior
Joined
11 Mar 2003
Messages
355
Location
Norberg
Gardenian, At the gates och Pantera

Både Gardenian och At the gates är nog 2 av de bästa melodiska death-metalbanden som funnits.

Pantera gjorde ju "Cowboys from hell" vilket jag anser som ett riktigt trevligt metalalbum, dock är de nog ganska svåra att återförena då Dimebag Darrel är död.
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Re: Vilket band skulle du vilja se återförenas ige

Led Zepplin!
Både Jimmy Page och Robert Plant är ju fortfarande vid liv och musicerande iaf.

Black Sabbath spelade ju i sthlm förra året, en trevlig konsert. Men du kanske menar att de borde återförenas i en annan sättning?

//Boboliwsy - off to laga mat.
 
Top