Vilket är det vanligaste namnet bland rollspelare ?

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Inspirerad av tråden alla som heter Carl-Johan spelar rollspel så började jag fundera på vad som är det vanligaste namnet bland rollspelare

Jag har efter att rotat i minnet kommit fram till att i mina spelgrupper har namnet Mattias/Mathias varit det som figurerat flitigast med 4 olika individer följt av Kim och Martin med 3 individer vardera. Även Gustaf/Gustav ,Joakim och Anders har figurerat med 2 individer per namn.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,868
Location
The Culture
Jag har gått igenom namnen på de personer jag spelat regelbundet med. (För jag kan inte komma ihåg namnen på personer jag spelat med någon enstaka gång på konvent eller i andra sammanhang.)

Om jag inte missat någon har alla unika namn, förutom att jag har dubbletter på Jonas och Martin.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Försöker tänka tillbaka genom livet på de som jag spelat med något så när regelbundet:
Hittar två Daniel och två Martin. Det finns också misstänkt många andra namn som var populära på barn på 1970-talet och misstänkt få kvinnonamn... (och inte en enda Carl-Johan). Hm...
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,236
Bland rollspelsskribenter verkar det som Anders leder; där jag tror Nils kan tänkas ha andraplatsen.
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
500
Johan 3+, Carl-Johan 5+, inga andra kommer över 2.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Min personliga empiri ger vid handen att ca 33% av alla rollspelare heter Alexander.
 

Bengtsson

Veteran
Joined
27 Oct 2020
Messages
118
I min senaste rollspelsgrupp fanns 4st killar med namn som började på ”A”.
 
Top