Nekromanti Vilket är det värsta sättet du har dött på?

vobo

Veteran
Joined
26 Dec 2018
Messages
1
Detta hände tidigt i min rollspelskarriär. Vi är spelare på 10-12 år med en äldre spelledare som förbarmat sig över oss. Vi kör en klassisk dungeon crawl där vi i princip går från rum till rum och massakrerar saker. I en av korridorerna går min krigare på en fallucka och rasar några meter ner i någon form av vätska som är mer tjockflytande än vatten och ganska så kladdig. Min karaktär bröt benet i fallet och klarar inte av att ta sig upp själv. Det är mörkt som i graven nere i hålet och min karaktär ropar på hjälp från resten av gruppen som står och dividerar om hur man på bästa sätt ska lösa detta. Till slut kastar de ner en fackla för att jag ska få lite ljus och för att de ska se om de på något sätt kan få upp mig...

SL viker sig då dubbel av skratt och ingen fattar någonting. Det visar sig att den kladdiga vätskan är en lättantändlig olja så min karaktärs historia får ett abrupt slut då han förkolnas på några sekunder nere i falluckan.

Så kan det gå:)
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Körde ett D&D hack i vikingsetting. Efter diverse plundrande och slaktande av munkar och nunnor så tröttnar SL och säger: du vaknar en morgon med smärta i armen, det är kallbrand och efter 2 veckor dör du.

En, i alla för mig, något roligare historia var när vi spelade Western och återigen efter att ha rånat banker, rånat tåg, skjutit sheriffer och Pinkertons blev överfallna på natten och kom ifrån varandra, (tror att SL egentligen bara ville testa hur det funkade med att dela gruppen och låta oss spela typ 5 minuter per person) jag smyger tillbaka mot vårt läger då det plötsligt kommer en person springande emot mig - som vilken annan skjutgalen desperado avlossar ju givetvis min Colt SAA Cavalry och lyckas med perfekt slag i ansiktet - hurra för Mike Bluebird ytterligare en confirmed kill. När tumultet lagt sig och vi samlar ihop oss ligger en av spelarnas karaktär död - skjuten i ansiktet.
 
Top