Vilket är bästa sättet att hålla koll på sina magic-kort?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag har inte spelat Magic på många år, men nu har en kompis till mig precis börjat, och det har väckt intresset till liv.

Har rotat fram min gamla samling, och manikern i mig har fått mig att börja sleeva och sortera allt i en stor, fin kortlåda.

Jag skulle vilja få lite bättre koll och översikt på samlingen, och undrar därför om det finns någon bra mjukvara/hemsida där man kan mata in alla sina kort? Särskilt bra vore det om man också kunde använda den för att bygga lekar i, och dubbelsärskilt bra om den kan ge förslag på lekar jag skulle kunna bygga med de korten jag har (jag har aldrig varit bra på lekbyggande).

Jag tvivlar på att jag skulle ha några kort som är värda mer än högst kaffepengar, men om man kan se marknadsvärdet på korten vore det lite kul, det är dock helt underordnat de tidigare kriterierna.

Jag sålde nyligen hela min samling (utom två stycken hjärtekort), men innan dess så körde jag på UltraPro's samlarlådor.

Jag sålde nyligen hela min samling (utom två stycken hjärtekort), men innan dess så körde jag på UltraPro's samlarlådor.
Fast … det skulle jag nog kalla hårdvara snarare än mjukvara.

A fan förlåt haha! Jag läste för snabbt!

Detta är sidan du letar efter:

Vad gör den bättre än andra databaser? Mina googlingar säger mig att det finns en del att välja på?

Sneglar på Manabox-appen, främst på grund av smidigheten i att kunna scanna korten med mobilkameran istället för att behöva skriva in varje kort. Några erfarenheter av den?

Gissningsvis är de rätt utbytbara, men vet att mtggoldfish är väldigt populär. Jag upplevde att det var den som de flesta använde, när jag var mera aktiv.
Sen hade jag också Manabox-appen, tyckte den var smidigt att ha i telefon - och man kan ju exportera listorna till en txt-fil som man sen kan hälla in i goldfish.

Back