Vilken/Vilka rollspelsprodukter läser du just nu?

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
562
Location
Uppsala
"såhär blir det när man blir nyfiken på en massa saker samtidigt" sammanfattar väl mig och rollspel i allmänhet.

Jag läser just nu reglerna till Forbidden Lands under spelmötena, mellan det är det mest Bughunters (Amazing Engine) som jag försöker sy ihop nåt av innan jag hinner bli distraherad av nåt annat...

Dumt nog damp CoC sverige precis ner.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Jag läser just nu Rite of Passage från Werewolf Chronicles 1 till Werewolf the Apocalypse eftersom jag började spelleda den igår.

Jag läser även Mythras som jag ska test-använda som regelmotor i en kampanj i min evighetskampanj Carapalea nästa år. Jag kör med DoD-91 som regelmotor just nu, men vill utveckla det lite, så ska köra Mythras ett år, sen stjäla över alla saker jag gillar från det.

Jag ögnar vagt Alien-rollspelet.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag har tagit fram en hög för läsning. AD&D1-5, (O)D&D 3 (svenska), Vampire the Masquerade och Star Trek Adventures, den sistnämnda digitalt. Av dem har jag börjat med AD&D 1 och VtM. Nån av D&D-erna och STA kommer jag nog också spela snart, som reservspel när folk är sjuka och sånt.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
OKULT eftersom jag skall spelleda det.
Jag har börjat leta efter min Kuf-bok eftersom det ser ut som jag skall spelleda det, men inget är spikat.
Jag har Ökenros öppet bredvid mig eftersom jag ville kolla upp en sak.


Överst i nöjesläsningshögen ligger Aliens-rollspelet, men det blir ständigt nedknuffat av saker som har med faktiskt spel att göra. Det är ett lyxproblem.
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
956
Det mesta är direkt eller indirekt research för min pågående The Enemy Within-remix. Så jag håller på och plöjer diverse recap-bloggar av andra som spelat igenom de aktuella delarna av kampanjen och ska fräscha upp minnet på den gamla Middenheim: City of Chaos-boken. Håller också på och läser igenom Ptolus: Night of Dissolution som verkar ha en hel del knyckbart material. Ska göra en andra genomgång på Death on the Reik Companion och Rough Nights & Hard Days och se vad som fortfarande kan vara användbart.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Det händer dock att jag ibland släpper allt annat för något som jag verkligen vill läsa igenom (detta är t.ex. högst troligt när "Den sista cykladen" till Coriolis dyker upp om några dagar.
Cykladen här här, så nu släpper jag allt annat ! #sjuktpepp
 
Top