Vilken/Vilka rollspelsprodukter läser du just nu?

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Så vad läser du just nu som är rollspelsrelaterat?

Jag har hamnat i någon slags parallell läsning av
"En seans i Stockholm" (CoC Sverige),
"Noir"
"Spelledarens Bok" (Symbaroum)
"The Menagerie" (Itras By)
"Atlas över Tredje horisonten" (Coriolis)
"Blades in the dark"
"Those within" (CoC)
"Destroyer of Worlds" (Alien RPG)
"Pendragon"
och nu sedan några dagar tillbaka "Beyond the Mountains of Madness" (CoC)

Det här upplägget är egentligen inte så givande, men såhär blir det när man blir nyfiken på en massa saker samtidigt. Det händer dock att jag ibland släpper allt annat för något som jag verkligen vill läsa igenom (detta är t.ex. högst troligt när "Den sista cykladen" till Coriolis dyker upp om några dagar och samma sak gäller sannolikt "Gryningens försvarare" till Mutant: Hindenburg och "Twilight 2000".
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Jag är mitt uppe i en genomläsning av Delta Green-äventyr, och senast jag höll på med det så var jag nog mitt uppe i samlingen Control Group. Jag ligger också lite efter i att skriva om äventyren i tråden jag skapade för det syftet. Oh well.

Jag har också nyligen lovat läsa SL-kapitlen i Star Trek Adventures och Vampire: The Masquerade ganska snart och skriva en rad om dem, men det har jag inte riktigt börjat med ännu.

Jag försöker hålla mig till aktivt läsande av en sorts text i taget. En rollspelsbok, ett seriealbum (Aliens Omnibus Vol. 2), en skönlitterär bok (Triplanetary), en ljudbok (Sherlock Holmes: The Definitive Collection).


Å andra sidan, nu när jag tänker efter så är jag nog också en bit in i ett försök att läsa Unknown Armies. Jag vet inte om jag kommer att palla att läsa klart den dock, för boken är så ful och så dåligt layoutad/satt och strukturerad att jag ger upp hela tiden…
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Jag försöker läsa Darkening of Mirkwood men drabbas av två problem:
* det är för mycket (144 sidor lång pdf)
* det är för deppigt (jaja, det är ju liksom uppenbart att något som heter "darkening" ska vara deppigt men jag vet inte, inspirationen vill inte aligna sig...)
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Ingenting egentligen, har haft för mycket på jobbet efter semestern för att läsa särskilt mycket alls. Men: läste i alla fall igenom jättemysiga Under Hill, By Water som @Hans E Magnusson (tror jag) tipsade om häromveckan.

Kommer nog inte läsa något annat heller i det närmaste, annat än delar av SKT som kör (just nu i takten typ ett möte i månaden).

Och jag försöker också läsa typ en sak åt gången, kör i teorin omlott skönlitteratur, sakprosa och rollspel. Just nu roman, får se vad som kommer härnäst.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
- The Odd Soot
- Den förbjudna staden - efter Hårda bud, som ju var kul, fick jag ett ryck och fick för mig att jag borde ta reda på om de andra äventyren var så halvdana som jag mindes dem som spelare, eller om det kanske ändå finns mer att hämta där...

Och jag försöker också läsa typ en sak åt gången, kör i teorin omlott skönlitteratur, sakprosa och rollspel.
Bra modell, borde försöka hålla mig till den egentligen.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Jag läser Novas SF-pocketar från 80-talet som inspiration till mitt rymdoperarollspel.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Jag läser Hjältarnas Tid och är inne på modulerna, ska just börja på skogsäventyret. Därefter blir det nog Ultraviolet Grasslands eller möjligtvis Heart. På pdf finns det lite saker jag börjat titta på men lagt åt sidan, men som jag borde avsluta eller börja ta tag i: Broken Worlds och Into the Jungle åtminstone.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Mest Svärdets Sång, alltså grundreglerna, under spelmöten. Och så sticker jag emellan med lite WFRP.
 

enstoering

Veteran
Joined
13 May 2020
Messages
11
Efter att ännu en gång ha haft långsittning med Blade Runner och Blade Runner 2049 så håller jag på att läsa (och jämföra) tre Cyberpunk(ish) spel; Cyberpunk 2020, Mutant 2089 och Neotech Edge.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Har börjat läsa in mig på "I Älvdalen boende" efter att ha avslutat resten av Väktarens- och Utredarens handböcker (Call of Cthulhu Sverige). Lutar åt att jag klammer in det äventyret i väntan på "Tjurmannen från Kungsskär".
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Tails of Equestria är senaste tillskottet.
Har en snart 6 årig dotter vars fantasi & berättarlust är som gjord för att spela.
Så jag försöker titta på saker som kan locka henne. Och hon älskar ponnysarna 🤔
Har även införskaffat Cutiemarks & Dragons settet som julklapp till henne.5DD585C6-D6CD-4202-AFBB-C1C939889427.jpeg

Enda problemet är nog att man hela tiden måste kunna snabböversätta från engelska till svenska för att hon ska förstå. Så det kräver en hel del förberedelse.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Enda problemet är nog att man hela tiden måste kunna snabböversätta från engelska till svenska för att hon ska förstå. Så det kräver en hel del förberedelse.
Haft precis samma utmaning här. Även om det inte är någon direkt fördröjning när man snabböversätter så är den fördröjningen inte accepterad fullt ut 😀
 
Top