Nekromanti Vilken typ av äventyr?

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Hej! Jag har en fråga till er som spelar Western (någorlunda) regelbundet: vilket typ av äventyr spelar ni oftast, och vilken typ av äventyr föredrar ni att spela? D v s brukar det bli deckaräventyr i Westernmiljö, eller är det uppbåd och jakt på skurkar, är det action, spelar ni mest i stad eller i vildmark eller blandat, är det mycket/lite intriger, brukar ni förbereda äventyr eller improviserar ni lite som det faller sig?

Jag är kort sagt nyfiken på i stort sett alla aspekter av ert äventyrande - hur ser ert "typiska" Westernäventyr ut - om ni ens har något?

hälsar
Örnie
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Nu var det visserligen ett tag sedan vi lirade men vi hade en väldigt lång kampanj ett tag och har kört flera kortare scenarion. Skulle jag spela ett westernspel idag skulle jag tveklöst försöka närma mig filmer som Unforgiven. Den typen av gritty, avromantiserad och obehaglig western är min kopp whiskey. Även Deadwood har sin beskärda del av detta.

Så det är mitt svar. Skitigt, ovärdigt och våldsamt.
 

krämer

Veteran
Joined
7 Sep 2005
Messages
31
Utan att vara en så värst regelbunden western-spelare (mer läsare och skrivare) så föredrar jag temat "blod är tjockare än vatten / civilisation möter might is right.

Shane är den ultimata westernrullen.

krämer
 

nydjo nyvad

Veteran
Joined
13 Jul 2005
Messages
41
Location
vadstena
jag gör så att jag låter karaktärerna göra vad de vill (nästan) och sen gör jag ett större själv och det mer shoota än deckare (mina spelare är lite omogna)
 

MDF

Veteran
Joined
19 May 2004
Messages
112
Location
Jönköping city
skriv gärna upp fler talet i olika städer det är alltid roligt, men glömm inte bort att i vildmarken där finns det mer än bara vita som vill gömma sina rånade pengar, glömm inte bort stadsgränser för det är bara inom den stadsheriffer å hans vice får jobba, sedan är det county sheriffens jobb, och utan för countyt blir U.S Marshall, så det är alltid bra om ni vill ta upp County sherifer å hans vice i någon kampnaj eller äventyr å gärna U.S Marshal vad de heter mm.
det saknade man i det gammla.
 
Top