Nekromanti Vilken tärning är du?

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Jag är en T1.

De flesta förstår inte vad jag överhuvudtaget har i sammanhanget att göra. Andra finner mig överflödig och totalt ospännande. Förmodligen finns jag med bara en filosofisk teknikalitet. Är antingen extremt förutsägbar eller bara poänglös, vilket man vill.
 

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Filosofisk eller ej, försök aldrig slå dig i någon form av exploderande tärningskast, för då dår man aldrig stopp på dig!
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Hmm... En utmärkt fråga med räckvidd som en t30, potential till storhet, men antagligen inte, och det finns antagligen bättre vägar. Nåja, för att svara på frågan var min spontana tanke en exploderande t7. Jag fastnar ibland i oändliga tankegångar (har suttit långa stunder och bara klickat på recursion-länket på google (och även haft exakt samma loop i min hjärna)), jag är fruktansvärt annorlunda på vissa sätt, men när jag tänker efter är jag, som alla människor, ändå rätt nära den normala t6:an. Dessutom är 7 ett primtal, och det är ju fint.
Nu har jag i stället bestämt mig för en exploderande t4. Fortfarande lätt för att fastna i oändliga tankar som bara expanderar och expanderar. Jag är i min essens inte allt för långt från standarden (t6), men det krävs oftast speciella metoder för att tolka mig, och trots min begränsningar har jag funktioner som gör mig mycket dynamisk (exploderande). Jag har även de vassaste hörnen (någonsin trampat på en t4? Inte kul.), och när jag gör folk illa kan jag göra det rätt rejält, dock beror det uteslutande av missförstånd (det var ju inte tärningens fel att den råkade ligga på golvet, men den kunde ju varit mer förstående och mjukare. Ett ömsesidigt missförstånd, men i slutändan var det tärningen som gjorde någon illa. Tärningen själv är för hård och kall för att få särskilt ont). Jag är oftast snabb med att dra slutsatser (rullar inte långt), men är oftast öppen för omvärderingar.

Ja... det får nog bli en t4:a.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hjalle said:
T6:an osocial? Näru! Det är ju en av de tärningar som oftast förekommer i grupp, den kan lätt staplas med andra tärningar, den ränner ju runt och dyker upp i väldigt många sammanhang som inte är rollspelsrelaterade. Därför är det knappast en nördtärning, vilket stärker intrycket av att det är den minst osociala tärningen.

Jag skulle väl klassificera mig själv som just en T6:a med tanke på min relativa onördighet, tills jag insåg att jag just ägnat fem minuter åt att argumentera för... ovanstående.
Mäh... Vad fan är jag då?! :gremcry:
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Jag vill vara någon udda och tuff tärning. Men jag är nog en T6:a i metall. Jag är ganska social och fungerar utmärkt bland andra tärningar. Däremot har jag vassa kanter och kan bli lite aggressiv.
 
Top