Nekromanti Vilken styggelse?

Vinterskog

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
67
Den mest underliga saken med Nya Eon är väl ändå kuveret med en styggelse som följde med med. Min kompis fick en bild på demonen från Religioner (den här tentakelsaken) och med texten "I Kågedalen kan ingen höra dig skrika".

Nu har jag förstått att det finns olika styggelser? Har ni fått nån annan "styggelse" än den om Kågedalen?

Och vad är Kågedalen? Är det en plats i Soldarn från nån Fenixartikel? Minns att det var en fenixartikel om nått baroni i Soldarn. Var det där det utspelade sig? Och vad har det med demonen från Religioner att göra?
 

Bezant

Veteran
Joined
23 Nov 2014
Messages
166
Vinterskog;n53078 said:
Den mest underliga saken med Nya Eon är väl ändå kuveret med en styggelse som följde med med. Min kompis fick en bild på demonen från Religioner (den här tentakelsaken) och med texten "I Kågedalen kan ingen höra dig skrika".

Nu har jag förstått att det finns olika styggelser? Har ni fått nån annan "styggelse" än den om Kågedalen?

Och vad är Kågedalen? Är det en plats i Soldarn från nån Fenixartikel? Minns att det var en fenixartikel om nått baroni i Soldarn. Var det där det utspelade sig? Och vad har det med demonen från Religioner att göra?
Har också fått en bild på den där ledande demonen tillhörande Azradeus Barn.
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Fick en bild på gluthiraner (stavning!) som frossar, även den från gamla religioner boken. Denna "styggelse" var riktigt lam, jag hade förväntat mig något avsevärt mycket bättre. En demon med bakgrund och stats, eller något annat monster. Detta kuvert åker i runda arkivet.
 

Vinterskog

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
67
krank;n53095 said:
När jag hörde om den grejen så tänkte jag att det var en referens till Äldreomsorgen i Övre Kågedalen. Men jag kan ha fel.

Hahaha! Det låter helt galet! Och det kanske kan stämma. Jag förstår nog nu att styggelsen inte var menad som något fullt allvarligt :p

Får helt enkelt nöja mig med demonerna i boken för det. Sedan kan jag ju alltid pressa upp fotot framför mina spelare och säga "Sedan möter ni den hääääär!!"
 

Vinterskog

Veteran
Joined
11 Aug 2014
Messages
67
PalMer;n53094 said:
Fick en bild på gluthiraner (stavning!) som frossar, även den från gamla religioner boken. Denna "styggelse" var riktigt lam, jag hade förväntat mig något avsevärt mycket bättre. En demon med bakgrund och stats, eller något annat monster. Detta kuvert åker i runda arkivet.
No! Gimme! Jag vill ha :D
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
Jag fick också en bild på glutharianer!
En gubbe som spyr. Jag tror att den är från Religioner.

Bilden är verkligen en av de fulaste i eons historia. :D
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Azradeus tionde budord: Med ett schysst järnrör slår man världen med häpnad!

Det är ett rosa färgat tentakel monster på min bilden.

Min kompis fick en bild på (om jag minns rätt nu) en humonoid demonliknande, grått, monster med en text om att gå med den eller något.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Rhodryn;n53385 said:
Azradeus tionde budord: Med ett schysst järnrör slår man världen med häpnad!
Hahahaha =) Socker-Conny <3
 

Nigmos

Veteran
Joined
6 Sep 2009
Messages
35
Både jag och min kompis fick samma styggelse (Azradeus, det rosa tentakelmonstret) med samma budord; "Men... i templet vilar ett pergament". Jag och en annan kompis skrattade högt; bilden på Azradeus är ju en av de mest klassiska (klassiskt tragiska alltså)! Inte för att verka dryg eller så, det är sjukt nostalgiskt.

Det skulle vara intressant att veta hur många styggelser/citat det finns dock :)
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
På baksidan av kortet kan man se sifferkod mm ju.. och på mitt kort så är ju en del av den koden "Styggelse tio jpg" på min. Så det låter ju som om där är åtminstone 10 stycken.
 

Nigmos

Veteran
Joined
6 Sep 2009
Messages
35
Rhodryn;n53450 said:
På baksidan av kortet kan man se sifferkod mm ju.. och på mitt kort så är ju en del av den koden "Styggelse tio jpg" på min. Så det låter ju som om där är åtminstone 10 stycken.

Sedärja, det är nummer fyra på min och min kompis bild. Så det ligger nog något i det du säger :p
 

Skuggnos

Veteran
Joined
21 Jul 2014
Messages
3
Fick Azradeus andra budord: "This is what happens when you meet a stranger in the alps!"
(The Big Lebowski)
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Fick den där Azradeus-demonen från religionsboken med texten "Ett dödsslag kan komma plötsligt! Azradeus första budord"

Rätt kul ändå :p
 
Top