Nekromanti Vilken spelare blev du?

Hanihörnet

Veteran
Joined
9 Aug 2008
Messages
67
I den senaste Fenix (nr 4, 2009) var det ett test om vilken spelare man var. Vilken var du?

Själv blev jag en utbyggnadsjägare, och det passar väl bra, då mina kampanjer i Mutant: UA och DoD:91 är fyllda med husregler.
 

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
Och jag blev Utbyggnadsjägare/Mystomte (lika), vilket också passar bra, bortsett från det där om att jag skulle vara en "civil" bekant då.

~Nabu, kanske ett träffsäkert test?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Hanihörnet said:
I den senaste Fenix (nr 4, 2009) var det ett test om vilken spelare man var. Vilken var du?

Själv blev jag en utbyggnadsjägare, och det passar väl bra, då mina kampanjer i Mutant: UA och DoD:91 är fyllda med husregler.
Jag har för mig att jag gav upp halvvägs eftersom jag blev vansinnig på att det aldrig fanns nåt svar jag kunde välja som faktiskt stämde in på mig.

Liksom:

Du förlorar under en spelomgång (dör med en karaktär, får din armé utplånad). vad gör du?

F: Sörjer min rollperson.

"Existerar slumpen?"

F: Nej. (utan ultratramsiga tillägg)

"varför spelar du spel?"

F: För att leva mig in i fiktiva personer.



Oerhört drygt test, och jag kände att de resulterande "spelartyperna" mest var en begränsad delmängd av de undergrupper som finns till tradspel.


"Men fan vad speciell du ska vara jämt då!"

Deal with it.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Då man fick svara på flera alternativ blev jag regelmästare, rävspelare, utbyggnadsjägare och mystomte. Allt förutom vinnarskalle med andra ord.

/Han som tyckte att allt stämde in på honom också
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Jag blev nybyggare. Okej det fanns inte med men jag blev det i alla fall.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
jag blev mystomten, på detta test. Tror det passar in på mig ganska bra.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Blev flera alternativ jag med:
Regelmästare
Utbyggnadsjägare
Mystomte

Alltså inte Rävspelare eller Vinnarskalle. Tyckte dock inte att det fanns så många passande svar. Flera svar blev just som de blev i brist på andra. För styrda alternativ med andra ord.
 
Top