Vilken setting skulle ni vilja lyfta ut i rymden?

Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Kanske är MUTANT 1917 som fått mig att tänka på detta, eller en bild jag fick i huvudet av hur Sauron styr sin megakryssare mot Minas Tirith, den vita planeten.

Föga förvånande så skulle jag nog sno hela Middle-Earth och lyfta ut det och ändra namnen en aning, men använda ett väldigt liknande koncept.

Vilken setting skulle ni vilja lyfta ut i rymden? Vad skulle ni ändra?
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,608
Location
Uppsala
Hade varit rätt coolt med riktig postapokalyps in space. Hanka sig fram på rostiga gamla rymdkolosser och försöka skrapa ihop tillräckligt för att klara sig. Typ Mutant År Noll, men Arken är ett rymdskepp.

Skulle iofs också gärna se något typ Gear Krieg i rymden, med rymdnazis att blamma. Men Reich Star finns ju redan...
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,860
Location
Marjura
Hade varit rätt coolt med riktig postapokalyps in space. Hanka sig fram på rostiga gamla rymdkolosser och försöka skrapa ihop tillräckligt för att klara sig. Typ Mutant År Noll, men Arken är ett rymdskepp.

Skulle iofs också gärna se något typ Gear Krieg i rymden, med rymdnazis att blamma. Men Reich Star finns ju redan...
Ad Astra måste släppas snart!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Kapten Ornaldo lutade sig över holoportolanen. Han justerade astrolaabreglaget, och lät rymdkaravellens maskinintelligens zooma in på hans resmål precis där Sektor Koppar möter Sektor Orm. Stadsplaneten Krilloan, det stora virrvarret av antenner, spiror, master och skyskrapor. Om han bara kunde bryta det Krunska rymdimperiets blockad och leverera Siratsias vita algoritmbok till Ordo Psionis fanns det ännu hopp för Berendia-klustret och rymdhamnen Kandra!
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Kapten Ornaldo lutade sig över holoportolanen. Han justerade astrolaabreglaget, och lät rymdkaravellens maskinintelligens zooma in på hans resmål precis där Sektor Koppar möter Sektor Orm. Stadsplaneten Krilloan, det stora virrvarret av antenner, spiror, master och skyskrapor. Om han bara kunde bryta det Krunska rymdimperiets blockad och leverera Siratsias vita algoritmbok till Ordo Psionis fanns det ännu hopp för Berendia-klustret och rymdhamnen Kandra!
Expension!! :D Rymdhavets Hjältar
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Hade varit rätt coolt med riktig postapokalyps in space. Hanka sig fram på rostiga gamla rymdkolosser och försöka skrapa ihop tillräckligt för att klara sig. Typ Mutant År Noll, men Arken är ett rymdskepp.

Skulle iofs också gärna se något typ Gear Krieg i rymden, med rymdnazis att blamma. Men Reich Star finns ju redan...
Titan A.E. RPG? Jo, det hade varit nice.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,004
Kapten Ornaldo lutade sig över holoportolanen. Han justerade astrolaabreglaget, och lät rymdkaravellens maskinintelligens zooma in på hans resmål precis där Sektor Koppar möter Sektor Orm. Stadsplaneten Krilloan, det stora virrvarret av antenner, spiror, master och skyskrapor. Om han bara kunde bryta det Krunska rymdimperiets blockad och leverera Siratsias vita algoritmbok till Ordo Psionis fanns det ännu hopp för Berendia-klustret och rymdhamnen Kandra!
1644503499677.png
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,004
Skulle iofs också gärna se något typ Gear Krieg i rymden
Är inte Heavy Gear redan Gear Krieg i rymden (eller ja, tvärtom, Gear Krieg är Heavy Gear på Jorden...)?

Föga förvånande så skulle jag nog sno hela Middle-Earth och lyfta ut det och ändra namnen en aning, men använda ett väldigt liknande koncept.
Du har läst Star Wars-crossovern med Sagan om Ringen i ett nummer av Sinkadus? :) Att Aragorn är beväpnad med en Elvensmith & Westron är fasen en av de bästa vitsarna någonsin!
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Call of Cuthulu i rymden! Mänskligheten ställs inför uråldriga, främmande och fasansfulla varelser på andra planeter. Eller vänta lite nu - är inte det Alien?!
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,401
Location
Nirvana
Finns i Fenix nr 2, 2014
Och, som sagt, i Alien. H. R. Giger, som gjorde dekoren till den första Alien-filmen, var uttryckligen inspirerad av Lovecraft. En av hans böcker heter rentav Necronomicon. Sedan tillförde Giger naturligtvis också sina egna trippade mardrömsvisioner.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,316
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Svår fråga, jag är ju rätt nöjd med ”The Expanse” som mitt Kalla kriget i rymden…

Jag tycker nog att nästan allt jag gillar redan finns som rymdversion i någon form, jag var sugen på A Song of Ice and Fire, fast i rymden då. Insåg ganska snart att jag kunde ta Dune eller Fading Suns som bas och köra därifrån.
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
958
Call of Cuthulu i rymden! Mänskligheten ställs inför uråldriga, främmande och fasansfulla varelser på andra planeter. Eller vänta lite nu - är inte det Alien?!
I den gamla CoC-äventyrsantologin Blood Brothers, en samling icke-mythos-äventyr inspirerade av olika filmer, finns också det Alien-inspirerade äventyret "Horror Planet". Oklart om det skulle hålla att utveckla en kampanjsetting ur...
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
I den gamla CoC-äventyrsantologin Blood Brothers, en samling icke-mythos-äventyr inspirerade av olika filmer, finns också det Alien-inspirerade äventyret "Horror Planet". Oklart om det skulle hålla att utveckla en kampanjsetting ur...
"Vi har mottagit ett nödrop från Hyades-426...."
 
Top