Nekromanti Vilken person har mött det hemskaste ödet?

Rynnalawden

Veteran
Joined
30 Dec 2000
Messages
10
Location
Ett slott i skogen
När vi ändå snackar hemska personer så kan vi lika gärna ta upp hemska öden =)
Om man räknar bort de som för evig får brinna i alla helvetets eldar eller dylikt och endast ser till de vilkas hädangång skett på ett originellt eller annorlunda vis (jaja lite morbid får man väl vara ibland) så tycker jag de finns i Terry Goodkinds serie The sword of truth, grabben som får "blåbärspaj" (i själva verket smält bly)av Darken Rahl, och hon, Mordh-Sithen som mysigt får en skål fylld med råttor bunden runt magen, och sedan får skålen upphettad, något som råttorna inte gillar och genast börjar att klösa och bita sig ut, genom hennes mage.
Minns nu bara att jag inte är någon sadist, detta var bara ett infall jag fick när jag läste debatten om värsta ondingen...
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: hemskaste ödet? (B5-spoiler slutet säsong 3)

Jag måste säga att sättet på vilket Lord Refa går hädan i B5 är tämligen passande... kanske inte så direkt hemskt, men rätt rättvist. Dessutom är scenen så lysande med klipp mellan kapellet på B5 där de sjunger gospel och grottorna på Narn där Refa blir mål för ett dussintal narners uppdämda aggression.


/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Tortyr assp!

Okej inte för att jag heller är någon sadist men jag har funderat lite på tortyr grejor.

En sak är att man är fastspänd i en stol och mot bröstet trycker en stor klämma... hum svårt att beskriva. Jo, som att man sitter fast i ett skruvstäd. Sen så kläms man sakta sönder. Plattan rör sig mot kroppen med 1cm/timme så det tar ett tag /images/icons/laugh.gif /images/icons/laugh.gif /images/icons/laugh.gif!

Men min personliga favorit måste vara denna.
Jo man sitter helt fastspänd i en stol med huvudet i en stor skåra. Kroppen är lite lätt lutat neråt vilket leder till att om man somnar kommer huvudet och överkroppen glida rakt ner i skåran. Lite som om man somnar i maten. Inne i skåran är det helt mörk. Man ser ingenting och kan inte röra huvudet åt sida eller så. Hitills verkar det väl inte så farligt? brutalt-/images/icons/laugh.gif! Nu är bara så att problemet är att precis utplacerat under ögonen sitter två syyyylllvasssaaaaa spikar. Så somnar man kommer kroppen att falla framåt och ojoj, spikarna tränger i i hjärnan. Ja, det kanske inte verkar som en plågsam död - den går ju rätt fort i alla fall. Men men, jag är inte klar! Dom som bundigt fast personen säger att om du lever om 48 timmar är du fri. Man måste alltså hålla sig vaken i 2 dygn - annars dör man...! Muahhahaaaaa! Man kommer säkert bita sönder läppen och så vidare för att hålla sig vaken..!

Mac - älskar sin avrättningmaskin /images/icons/wink.gif
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
48 timmar?

Det borde väl inte vara så svårt... förutom det uppenbara (att sova med huvudet på snedden i skårans öppning) bör det ju inte vara så svårt att hålla sig vaken ynka 2 dygn om ens liv hänger på det...
Om man sjunker ihop litet med sin nacke kommer man dessutom kunna "vila" pannbenet mot spikarna /images/icons/smile.gif
 

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Annias i sagan om Elenien-3 han blir ituvriden
L Å N G S A M T av en arg gud.
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Om vi ändå pratar Eddings

Så tycker jag mer synd om Zedar... han sitter där han sitter, för evigt. En horribel död i all ära men sådana tar alltid slut relativt snabbt...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Om vi ändå pratar Eddings

Casca Evig soldat
Dömd av jesus att förevigt vandra på jorden som straff för att han var den romerska soldaten som stack spjutet i Jesus.
I serien har han blivigt.. Bränd på bål, Spetsad, skjuten, förgiftad, bunden i öknen tills solen skulle ha dödat honom, Begravd levande, Förslavad,
Dessutom så lever han medans alla runt omkring honom dör vänner familj tjejer coh barn...
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
kul :)

Det är sådär lagom sinnsesjukt... Passar kristendomen rätt bra "förlåt allt, men straffa den där djävla romaren som bara följde order så mycket som möjligt" :)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Påminner om Robin

Påminner om min vän Robin. En gång tvingade några demoner hans rollperson att tortera ihjäl dvärgar, vilket han tyckte va så kul att han tvingade oss samma sak som sl.. Suck.. (Sedan är han ju rätt förkovrad i sydamerikanska indianers tortyrmetoder oxå..)



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: kul :)

casca hemska öden har inte bara med de kristnas fanatiska idioter att göra utan även med det faktum att Jesus eller Juden som Casca kallar honom sa: ""Soldier, you are content with what you are. Then that you shall remain until we meet again. As I go now to my Father, you must one day come to me""
Så tja Casca enda igentliga talang och möjlighet att bli osynlig så folk inte börjar undra Varför åldras inte han är som en krigare..
Casca är inte snäll men han har medlidande med kvinnor och barn och skyddar ofta de svaga men framför allt är han en lydig soldat fast med hjärta.
I Böckerna så kan Casca dö skott explosioner svärd och drunking men hans kropp läker och så börjar han leva igen och igen.

Sen att han har en galen kult som förföljt honom till och från genom århundradena som kallar sig "kristna lärjungar" efter jesus 13 Lärjunge.. ( en som författaren hittade på enligt boken så sökte han sig till Jesus just dagarna innan korsfästningen och han hörde jesus ord,, sen så skaffade han sig egna följeslagare som anser att genom att följa Casca och straffa honom när de kan så att Gud och Jesus blir glada så kommer Casca leda dom till Jesus..

Givet vis så uppskattar inte Casca vad de har gjort mot och med honom ( skurigt av hans hand den sydde han på plats och istället för att ruttna och ramla av växte handen fast.. )
De dödade en av hans Fruar och dödade hans abdoptiv son. ( de trode att Casca hade fått en äkta avkomma som kanske hade ärvt hans förmågor så de testade )
Sen har de lyckats få en Persisk kung att bränna honom på bål det var även det mindre roligt..

Så om vi pratar om tortyr är tanken på att ha evigt liv osårbarhet och oförmåga att dö,, men samtidigt ett mänskligt sinne med behov av närhet vänlighet och kärlek.
Den värsta tortyren som finns...

Legenden om Casca är dessutom baserat på gamla kristna myter om just Jesus och en rommers snubbe med ett spjut..

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>I am Casca. I am the Quetza. I am God!"<p><hr></blockquote><p><blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>"Alive, the bitch has buried me alive. How can I find the Jew if I am buried here?"<p><hr></blockquote><p>"<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>"Casca: The Panzer Soldier (Vol. 4) Hitler moved with the shuffling steps of an old man,""<p><hr></blockquote><p><blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Holding the torch down, he saw the face of a man in the uniform of a Roman centurion. Hissing between his teeth, he called Attila to him.<p><hr></blockquote><p><blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>The dead warrior sat holding his weapons, staring with unblinking ice-gray eyes.
There was something different about him, a feeling that he was not dead, though he certainly looked to be.
No man could survive a winter in the heights without food or shelter, yet there was no sign that a fire had ever been made here Still there was something about the warrior ...
<p><hr></blockquote><p><blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Casca: The Conquistador (Vol 10) The knife of the preist fell, striking into the chest of the victim.
Swiflty, with practiced hands, the preist removed the heart of the sacrafice and held it up for the thousands in the streets below.
Moctezuma whimpered as he saw what happened next.
The sacrafice sat up at the altar, his chest a gaping, draining, ragged wound.
The sacrafice reached out his hand, reclaiming his own beating heart from the hand of the preist, and then rose from the altar...
<p><hr></blockquote><p><blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>AT SUCH CLOSE RANGE they could clearly hear the bullets slapping into the man´s body.
Dzhombe, favored of the gods and inheritor of the Kingdom of Shaka, rolled back up from the floor to his feet.
He quivered for a moment, then shook his body, whipping a spray of sweat and blood all over the room. "Fools," he gurgled.
The gaping holes in his chest and back seemed not to give himm any pain at all."Fools, you cannot kill me. Only the gods have that right. I am their child, Shaka, born again into the body of Matthew Dzhombe!"
<p><hr></blockquote><p><blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Casca Rufio Longinus felt the odd pleasure of going into battle with a woman he trusted....
<p><hr></blockquote><p><blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Casca realized that he had indeed already surrendered.
He drew his .38, clapped it to the head of the nearest man and blew out his brains.
There was one great communal shriek, then silence. Casca pointed his little revolver at the man with the wounded arm and shot him through the heart, then turned the gun on Semele."This weapon needs no reloading," he lied. "One more word of surrender and I will kill you."
<p><hr></blockquote><p><blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>He also heard explosions, gunfire, and screams as the MiG took out truck after truck.
<p><hr></blockquote><p><blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Casca: The Liberator (Vol. 23) by Paul Dengelegi When pirates sink the merchant ship he's traveling on, Casca becomes trapped within the wreckage and dragged to the bottom of the Atlantic, where his immortal curse continues to keep him alive even as he drowns. Years later, he is rescued by African fishermen who believe Casca to be their legendary god of the sea returning to liberate their village from the tyranny of a madman. Feeling indebted to the villagers for rescuing him, the Eternal Mercenary prepares to confront the insane despot . . . Who believes himself to be the Son of God. The saga of The Eternal Mercenary continues!
<p><hr></blockquote><p>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Barry Sadler Författare

Barry Sadler
En ex Gröna baskrarna
Elit soldat som har bland annat varit och härjat i Vietnamn han har lekt vapenhandlare suttigt i fängelse efter att i självförsvar dödat en annan man över en kvinna.. ( Barry trode han drog en pistol så barry snappt drog sin tyvär så allt vad den andra tänkte dra fram var bilnycklarna inte sin pistol )
Barry är även berömd för att ha skrivigt sånger här finns listan på hans sånger..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Ballads of the Green Berets
I'm a Lucky One
Letter from Vietnam
Badge of Courage
Saigon
Salute to the Nurses
I'm Watching the Raindrops Fall
Garet Trooper
The Soldier Has Come Home
Lullaby
Trooper's Lament
Bamiba
The "A" Team<p><hr></blockquote><p>Och så att INGEN ska tro att jag är en Casca fanatiker bör jag på peka att jag har bara läst 12 av böckerna och resten av informationen har jag hämtat från Barrys egen hemsida som finns här..
http://www.barrysadler.com/
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Jag!

LOL, hehe nu försöker han tydligen mjölka pengar ur storyn med Polgara besvärjerskan ocg Belgarath besvärjaren böcker.

Per
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,878
Location
Port Kad, The Rim
Re: Cascas ursprung

Sagorna om Casca har ingenting med kristendom att göra. Jag misstänker att grunden är någon slags förkristen grekisk folksaga -- samma koncept finns i legenden om Prometheus fångenskap i Kaukasus (och därmed också i den nordiska gudasagan om Lokes fångenskap).

Anders
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Cascas ursprung

Nåja, _någon_ koppling till kristendomen har den väl ändå... Jesus korsfästelse är ju med t.ex.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,878
Location
Port Kad, The Rim
Re: Cascas ursprung

Jag var lite otydlig i mitt förra inlägg. Sagan om Casca är inte en del av den kristna traditionen. Det är en folksaga som har "hängts på" evangeliernas beskrivning av korsfästelsen. Sagan om Ahasverus (den vandrande juden) är av snarlikt slag.

Anders
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Cascas ursprung

Sagan om Casca är inte en del av den kristna traditionen.

Ah, då förstår jag bättre...

Inte för att jag förstår vad det spelar för roll, evangelium eller folksaga går rätt mycket på ett ut för min del :)
 
Top