Nekromanti VIlken Layout !!!

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
När jag hörde att de skulle göra ett rpg av Wheel of Time
såblev jag visserligen glad. Men på något sätt fick jag för mig att kvalitén skulle bli lidande.
När jag sedan en kall vinter eftermiddag vandrade in till
min lokala spelbutik så såg jag något enormt. Inte hade bara WoT kommit, själva utsmyckningen av den var enorm. Jag
tror aldrig att jag har sett en så fin huvudbok till något rpg
som till WoT. Visserligen betyder det föga om spelet i sig inte är bra. Men WoT var,är ett bra spel. Och när man har sådant godis framför ögonen så ökar det bara på viljan att spela, fantisera, och skapa nya äventyr. Så om ni har läst WoT böckerna, och är ntresserad av rpg, kan jag starkt rekomendera WoT. /images/icons/thinks.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Statistik

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Så om ni har läst WoT böckerna, och är ntresserad av rpg, kan jag starkt rekomendera WoT.

<hr></blockquote>



Inte för att vara en gemen gös, men jag misstänker att de flesta på det här forumet är intresserade av rpg /images/icons/wink.gif


Storuggla, märker ord
 

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
Re: Statistik

Stämmer stämmer /images/icons/grin.gif
Men jag tror att du förstod vad jag menade. /images/icons/scream.gif
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
För det första så måste jag säga att illustrationerna i WoT är det fulaste jag sett i ett rollspel idag.

Sen när man kommit över det (tog ett tag) så måste jag säga att jag älskar det...

Det första vi gjorde var att ersätta hp-systemet med det i Grim N Gritty reglerna. lite ändringar behövdes men det var det värt. Sen är det ett underbart spel.
Jag tycker inte böckerna är bra, jag har inte läst allt och minns inte vem som är vem... Men spelet är bra ändå...

chrull
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Rollspelet är utgivet av Wizards of the Coast och reglerna är väldigt lika de som finns till D&D 3:e. Och som med alla rollspel kan du själv välja vad du vill använda och vad du vill skrota. Du behöver inte följa Jordan utan kan plocka ut det som du tycker är bäst ur hans böcker.
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Man kan inte vara någon berättelseryttare.... Precis som W skriver. Man vill bara ha det godaste. Eller?
 

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
Du skrämmer mig Chrull.
Som Moderator så skall du ju vara ett föredömme för de andra. Men men, smaken är som baken. Men du kan ju ärligt inte säga att illustrationerna är fula? Jo, kanske du kan det. Alla kanske inte är så estetiskt lagda/images/icons/grin.gif.
Du får väl hålla dig till kalkyler, no hard feeling. Är bara ärlig /images/icons/spook.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Är du säker på att det är Wheel of Time rollspelet som du snackar om? Personligen så tycker jag att illustrationerna inne i boken är jättebra medans omslaget inte är mycket att hänga i julgranen.
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Borde man inte läsa allt i böckerna för att hänga med. Jag förstår om du har svårt att hänga med.... Det är nog fler som inte gör det./images/icons/smile.gif
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
*host*

Är du säker på att det är Wheel of Time rollspelet som du snackar om?

det hade en gräsligt ful framsida, en d20 logga, hårdpärm, tillverkad av WOTC och det stod Wheel of Time med en hyfsat stilig logga på den...


Personligen så tycker jag att illustrationerna inne i boken är jättebra medans omslaget inte är mycket att hänga i julgranen.

Tja... Jag är visserligen inte mycket för julgranar. Men framsidan är GRÄSLIG. jag har inte sett nått fulare på ett stort rollspel på läääänge.

Kan inte komma på en fulare bild på ett rollspelsframsida för tillfället...

Illustrationerna bra? Jag kan visserligen inte rita för fem öre. jag kan inte ens kalkera snyggt. men jag är kritiker och har rätt att klaga, eftersom jag betalat för illustrationerna...

Titta på bilderna på Tuflods-rangern. woodsman kanske det heter? Är de fina? ... njeeet.

Eftersom jag inte har boken här så kan jag inte poeka fler exempel. men jag kanske får hem den senare idag...

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Böckerna behövs inte. däremot är det ju en fördel om SL har läst dem...

Då är man ju insatt i världen...

Jag kommer aldrig spelleda den eftersom två i gruppen är hardk0re-jordan fans. De skulle bara sitta och säga "men i bok nummer 25768 står det faktiskt att tearsklippa skiftar lite i rött" ...

orka liksom? :D

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Heh. Läs min titel (du är grisodlare. vad är jag?)

Om jag skulle recenserat WoT här på www.rollspel.nu hade jag nog gett den 1-2 i betyg på layout/utseende. (av 6)

Jag tycker de syyyger :D

Javisst. jag kan inte rita. men jag tycker om att titta på fina bilder. Jag har sett många elfwood bilder som är MYCKET MYCKET MYCKET bättre än de där...

chrull - håller sig till att vara gott föredömme angående debattteknik (?) och liknande. tycka får jag fortfarande
 

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
Ojsan, skall vi gå in på vad vi heter på en hemsida som man just upptäckt. Det är verkligheten som betyder grabben. Kanske du är en av de personer som inte kan skilja på fantasi och verklighet. /images/icons/laugh.gif
Jajaja. inte så möööd att göra åt den saken.
Men låt inte din ilska över att du inte förstår WoT världen ta överhand över ditt omdömme. Dina vänner kanske vet allt om världen. Men man kan ändå spela, om man har en bra grupp förstås.
Framsidan suger förvisso. Men bilderna i boken är enorma. Säg någon annan bok som tar den så blir jag glad. Men så klart jag vet väl inte ett skit. Jag är ju bara en grisodlare
/images/icons/oink.gif/images/icons/oink.gif/images/icons/oink.gif
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Utsidan är väldigt ful, men det är ALLTID insidan som räknas...*host* Ogier bilderna t ex är väldigt bra, men det är klart... Precis som solen har sina fläckar har och boken det. Men jag tycker åtminstone att den är bra.../images/icons/sad.gif Men det är ingen som bryr sig om vad en obetydlig prick som jag tycker....snyft... säkert inte en mäktig KRITIKER IALLAFALL!/images/icons/crazy.gif GGGGAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH! AAAYYYYYYYYYYYYYYYYYLLLL....oups...sorry. Glömde mig för ett tag. *spottar ut hår från munnen*
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag tycker snarare att det höjer stämmningen att ha läst böckerna. Man känner igen sig helt enkelt. Det är något särskilt med att kunna vandra hjältens fotspår så att säga. Men sedan kan jag förstås tänka mig att inte alla kan hantera detta. Då får man helt enkelt som SL klargöra vilka regler som gäller. En någorlunda mogen rollspelare borde inte kläcka ur sig uttalanden som "men i bok nummer 25768 står det faktiskt att tearsklippa skiftar lite i rött" ...eller "Rands högra näshår är faktiskt 2mm längre".

Jag tror att de i mitt rollspelgäng som läst böckerna kommer att ha mest nöje av rollspelet också.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Tja... Jag är visserligen inte mycket för julgranar. Men framsidan är GRÄSLIG. jag har inte sett nått fulare på ett stort rollspel på läääänge."

Det är samme tecknare som ritat omslaget till de flesta av de amerikanska böckerna också. Darrel K. Sweet eller något i den stilen. Han är en av dessa urusla konstnärer som fantasybranschen tycks dra till sig som flugor.

"Illustrationerna bra? Jag kan visserligen inte rita för fem öre. jag kan inte ens kalkera snyggt. men jag är kritiker och har rätt att klaga, eftersom jag betalat för illustrationerna..."

Tja, smaken är som baken, hårig och b......jaa, du har hursomhelst rätt att tycka vad du vill. Jag har några vänner i Hells Angels som ska fråga dig om du är rikigt säker på din åsikt. Om du fortfarande kan skriva imorgon så kanske du har ändrat dig. Man vet aldrig./images/icons/devil.gif
 

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
Walium, nu sniffar du lim igen. Du känner INGA i Hells Angels....OKEJ. Lugna nu ner di och gör diun sak med slangen /images/icons/clown.gif
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Re: VIlken Layout !!! OT

Slangen? Vad gör ni egentligen när inte jag är med.../images/icons/blush.gif
 
Top