Nekromanti Vilken kampanj ska vi skaffa?

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Hej allesammans.
Vår spelgrupp skall snart dra igång CoC-kampanjen Horror on the orient express vilket naturligtvis kommer att ta ett bra tag att spela. Men efter det vet vi inte riktigt vad vi ska spela för något och jag är därför intresserad om ni har några tips på kampanjer som är någorlunda lätta att få tag på. Spelsystem eller genre spelar ingen större roll, men det ska inte vara dungeoncrawling (som de flesta D&D-kampanjerna), och gärna lite mörkt (inget high fantasy altså). Alla tips är varmt välkomna och inga idéer är dåliga idéer.

Jag har hört en del om Giovanni Chronicles till Vampire, någon som har några kommentarer angående den?

De flesta av oss har åtminstone delvis spelat eller läst Enemy Within till WFRP så den behöver ni inte tipsa om även om den är grymt bra. :)

Mycket tacksam för svar
/Johan
 

Silke

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
248
Location
Vällingby, Stockholm alltså...
Giovanni Chronicles till Vampire är rätt så styrd. Inte så mycket valfrihet till spelarna men det kan man ändra på om man är lite driftig.

Svavelvinter kampanjen är en av de bästa som har gjorts (DoD) rekomenderas om du har stor plånbok för det behövs. Allt till denna kampanj (svavelvinter, oraklets fyra ögon, kristalltjuren, den femte konfluxen samt trakorien) är eftertraktat, svårt att få tag i samt dyrt.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Western: Rävspel har ju flera kampanjer att välja på. Mycket lättillgängligt.

Twilight 2000: Tyvärr inte lika lätt att få tag i men vill man spela en modern krigsföringskampanj så kan jag rekommendera Vistula-kampanjen som utspelar sig i Polen efter 3:e världkriget.

Giovanni: Kan hålla med om att kampanjen är väl styrd och känns lite osammanhängande.

Transylvania: Även denna kampanj till Vampire-Dark Ages. Vet inte så mycket men den finns ju.

CoC har ju flera kampanjer. Kanske ni har spelat dem alla? Ta steget till Delta Green.

Kult: Svarta Madonnan

Star Wars: Till nya SW har en kampanj släppts. Vet inget mer.

Neotech: Länka ihop äventyren till Neotech och ni har en bra kampanj.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Kanske ni gluttat på den redan, men Complete masks of Nyarlathotep är en av de bästa i stan!
Sen finns ju Shiki (till Sengoku), Legend of the Five Rings-äventyren (visst, man måste binda ihop den själv) och min egen misslekampanj förståss! ^_-

Storuggla, missleterror
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Ååååh? 8(=)O


En misslekampanj säger du? Till Eon eller Trollvinter?


Öm... Eon skulle jag anta. Inga stats eller så finns, bara bakgrund och händelser och SLP. All misslor all the time.

Var får man sina kladdiga fiberhandskar på den?

Man smickrar och mutar Storuggla tills han skriver ner åbäket på datorn, eller så snor man hans anteckningar (på skrivbordet under "Simon and Garfunkel: The Concert in Central Park" och Band ett av "Greven af Monte Cristo" fr. 1912).


Storuggla, gömmer anteckningarna nu
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Ååååh? 8(=)O

"Man smickrar och mutar Storuggla tills han skriver ner åbäket på datorn, eller så snor man hans anteckningar (på skrivbordet under "Simon and Garfunkel: The Concert in Central Park" och Band ett av "Greven af Monte Cristo" fr. 1912)."

Oledoledoff...

*smyger i väg in i natten* /images/icons/shocked.gif

/Morgoth@rules.it [hemsida] - som verkligen är hungrig nu... gah... misslor... *slurp*...
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Måste slå ett slag till för Delta Green, håller på att skriva en tredelad kampanj där varje del består av typ fem till tio möten. Maktskiften, inbrått och Hastur utlovas...
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Jag har ju tagit upp det här förr men...
Om du skriver det/delar av det på datorn är jag jätteintresserad av att ta del av ditt material.

/Xertaix, grymt nyfiken.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
Det är meningen att det ska hamna på datorn, just nu är det dock bara anteckningar som ligger här och var över hela min lägenhet.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,042
Location
Sthlm
så småning om, det ska bara hamna på datorn först.. det enda som fins där nu är lösenord till email adresser jag kommer använda till mina mellan mötena utskick (efter som kampanjen utspelas under flera års tid).
 
Top