Nekromanti Vilken har varit er bästa historiska person NPC?

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Ingen har varit speciellt bra eller viktig, men nu har jag stora planer för Akhenaton/Amenhotep IV. Ska bli spännande att se hur det går.
 

Chrille83

Veteran
Joined
27 Jun 2010
Messages
60
Location
Trollhättan
Organ said:
Chrille83 said:
Den historiska karaktär jag annnars kommer på nu är hiphoparen Rakim...
Rakim som i "Erik B & Rakim"? Coolt! :gremcool:

/Anders
Ja, spelarkaraktärerna hade kopplingar till en klubb i den nedgågna staden Gary (ligger i närheten av Chicago), de försökte ge staden ett litet uppsving bl.a.) :gremsmile:
 

Chrille83

Veteran
Joined
27 Jun 2010
Messages
60
Location
Trollhättan
Anarchclown said:
Spelar mycket sällan i historiska miljöer. Däremot har jag baserat karaktärer på historiska personer i mina fantasykampanjer hela tiden. I en av mina nuvarande har jag till exempel både Gustav II Adolph och Richelieu i omgjorda i ett av fallen genderbendade versioner.
Nice. I Who´s who ges också förslag på hur personer som liknar den historiska personen ska användas, nog de rollspelsböckerna med mest berättelsefrön jag har läst.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
God45 said:
Brynolf said:
Tror den enda jag haft med var hon orgeltanten på Plattan. Som spelarna rånade och sålde till en serbisk hallick.
Vad pratar du om? För jag känner mig förvirrad...
Sergels torg i Stockholm ("Plattan") frekventerades för 10-20 år sen av en frälst äldre dam som spelade plastorgel och sjöng psalmer med varierande framgång men desto större entusiasm. Rollspelande satanister störde sig på hennes oväsen och avreagerade sig i spelet.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Frank Farian(alltså mannen bakom musikgruppen Boney M) var en okult magiker i en kampanj jag spelade för ett par år sedan. Han fick magiskkraft genom att gestalta Rasputin.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
I vår Vampire-kampanj som utspelar sig 1022 e.v.t. har vi med Brutus (som är en riktigt gammal malkav från romarriket).

Vet inte om jag har haft med några andra verkliga personer faktiskt. Jag vet att en spelare använde mask of a thousand faces en gång för att se ut som Brad Pitt.
 
Top