Nekromanti Vilken framtida modul vill ni helst ha?

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: Modulskrivande (OT)

Du får helt enkelt skriva sviten Västlanden, med en modul för varje land och en för allt som inte går solklart in i någon av de landsspecifika modulerna :gremwink:

Jag skulle helt klart kunna tänka mig att bidra till en modul, typ en ny M&M (har ju redan gjort ett nytt jäkla alkemisystem, liksom), men det känns som sagt som en himla massa arbete och ansvar, medan jag själv skulle vara mycket osäker på kvalitén på det jag skulle skriva, och det tillsammans blir ganska avskräckande.

Om jag lägger ut mitt förslag på ett nytt system för den "ordinarie" alkemin och det röner större framgång, så kanske; då har jag ju i alla fall redan en av punkterna mer eller mindre avklarad :gremwink:
 
G

Guest

Guest
Top prio är enligt mig en modul, med ganska många kapitel, ett för varje författare till eon, där var och en förklarar sin vision snarare än världen i sig, jag tror faktiskt att den skulle förtydliga världen mer än någon annan modul skulle kunna göra.

Sedan kommer demoner och damarien och ymirskrivna moduler på delad andraplats.

/Zorbeltuss som gärna skulle vilja ha en sådan modul till alla non-franchise rollspel.
 

bladerunner_35

Warrior
Joined
21 Jul 2001
Messages
286
Location
Landskrona
Zorbeltuss said:
Top prio är enligt mig en modul, med ganska många kapitel, ett för varje författare till eon, där var och en förklarar sin vision snarare än världen i sig, jag tror faktiskt att den skulle förtydliga världen mer än någon annan modul skulle kunna göra.
Ord.

Annars väntar jag mest på Jargien.
 

ClawHawk

Veteran
Joined
10 Dec 2004
Messages
169
Location
Umeå
Re: Folkmängd (OT)

Ny M&M, ja tack! :gremsmile: Har till en viss del egna regler för mycket som beskrivs i den nuvarande, men det återstår såklart en del. :gremsmile:
 

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Re: Folkmängd (OT)

Demoner & Demonologi - En sån faslig informationslucka som behövs täckas igen. Och blir den i samma stil som Vandöda & Nekromanti så kan det bara bli rena skräcken för mina spelare.
Helt klart prio 1, och den behöver inte ens vara särskilt lång. Får väl ta och skriva den själv helt enkelt, bara jag får veta vad som egentligen finns där ute och vad konstruktörerna tänker.

Skugglandet - Samma sak där, verkar finnas mycket idéer men inget konkret. Jag gillar inte att behöva våldta folks världar och sedan bli bevisad fel då helt plötsligt produkten dyker upp.

Jargien - Nämns överallt, fruktansvärt inflytelserikt och totalt okänt för oss spelare. Inte så sugen att spela i Jargien, men man måste ju kunna få springa igenom där och veta vad det hela handlar om.

Misslor - Ingen kan vara så där socker-söt. Jag lovar, de döljer nått!

Sen måste jag nog hålla med många andra, om att Mystik & Magi II, Västerlanden och andra liknande moduler skulle behövas. Men jag håller nere magin och spelar i Consaber mest, så därför är de inte så aktuella för mig.
 

thehumuslayer

Veteran
Joined
5 Aug 2008
Messages
10
Location
Göteborg
Jag skulle vara intresserad av fördjupade moduler om till exempel Ebhron och Arkipelagen.

I övrigt ser jag fram emot Damarien och Demoner & Demonologi.
 
Top