Nekromanti Vilken forumist är du?

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
...nu har jag iakttagit det här...

...ur ett litet mer filosofiskt perspektiv, och kanske, kanske kan jag ändå identifiera mig med sökaren. Den prestigeavsurne har jag många gånger bevisat att jag inte är, men å andra sidan är jag väl bara en dansande dahlian med en stor uppsättning masker som jag gömmer mig bakom... när ska ni få se den riktige Max?...

/Mogge, njuter till den bästa låten som någonsin existerat
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Det minns jag inte längre. Sagodansare blev jag nästan hela tiden i alla fall, så det är väl det jag är.

-JPS- sagodansar i otakt
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Tankespinnare/Mjukhandare

jaha.. jag är nån slags mjäkig jävla filosof alltså.. fast det kanske stämmer ganska bra.. men jag måste nog säga som Ymir, vissa frågor behövdes det fler svar på. och en del färre, på minst fyra frågor hittade jag flera svar jag ville svara..

Sen verkar det vara ett överskott på tankespinnare, när jag skummade tråden.. är vi så liksinta allihopa, eller är det större chans att bli det?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Provat nedsättande tillmälen?

Brukar alltid vara min första, andra och tredje åtgärd.

Kul att du är tillbaka, jag var rädd att du skulle göra ett mystiskt försvinnande som huvudpersonen i din novell (som publicerades ungefär samtidigt som dina inligg slutade dyka upp). Bra novell förresten! Väldigt "Sympathy for the Devil"-känsla.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
En hängiven Oote-mästare...?

Känner inte igen mig... men men, vem känner sig själv egentligen?

Och nu gjorde jag det en gång till... bara för att de blev så... tja... blev iaf en Historieberätande Mjukhand...Stämmer kanske bättre eller sämre in på mig, men jag blev nöjdare, just eftersom jag tycker att den stämmer bättre!
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Provat nedsättande tillmälen?

Ursäkta att jag är en lat jävel som inte orkar plöja igenom alla novellerna, men vad hette hans novell?

/Skuggvarg - som just läst klart "När änglar dör"
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Re: Provat nedsättande tillmälen?

Ursäkta att jag är en lat jävel som inte orkar plöja igenom alla novellerna, men vad hette hans novell?
Mitt usla minne sviker mig, men den var under lucka 5 (möjligen 4) i kalendern. Du borde kunna hitta den där.
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Jag blev Tankespinnare och i viss mån också Retorisk strateg. Borde väl stämma rätt bra, men det ska nog kanske andra avgöra...

Kul initiativ Arvidos!

Arcana
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Provat nedsättande tillmälen?

Jo, jag hittade den, jag hade minsann sett den tidigare också, men visste inte vad Herr Nils egentligen hette så jag reagerade inte så mycket. Dessutom såg jag att storyn var om vampyrer, vilket direkt får mig att tappa all läsmotivation, så jag får väl tro dig på ditt ord när du säger att den var bra.

/Skuggvarg
 

Lambendil_UBBT

Warrior
Joined
31 Jan 2002
Messages
258
Location
Bodafors, Jönköpings Län
Jahapp jag blev en sån jag...

Du är en Tankespinnare och till viss del en Mjukhandad.

Tankespinnare
För en Tankespinnare är det viktigaste inte tekniken utan resultatet. Vad Tankespinnaren gör är att ta tag i de andra forumisternas tankar, spinna vidare och bygga på dom, för att nå fram till ett så gott resultat i slutet. Diskussionen i sig blir nästan bara en positiv bieffekt jämfört med att man kommer fram till något, att idén utvecklas. Tankespinnarna är forumets fantasifulla spånare eller klarsynta regelklurare.. Tankespinnaren påminner om Historieberättaren på det sätt att Historieberättaren bevarar glimtar som resultatet av det förgågna, och Tankespinnaren bevarar resultatet av diskussioner. Dom andra forumisterna uppskattar vanligtvis tankespinnarna, eftersom dom intresserar sig för deras projekt, såvida inte Tankespinnarna ger, i deras ögon, orättvis uppmärksamhet.

Men du: Glöm inte bort det som inte är "resultat", bara.

Mjukhandad
Den Mjuka Handens skola är ytterligare en skola som handlar om uppfyllandet av sig själv: Den Mjukhandade låter sig uppfyllas av den ogenerade och naturliga mys-stämningen, och kanaliserar denna ut över dom andra i diskussionen i en teknik som kallas för myspratande. Den myspratande bryr sig oftast inte om att gå in på sådant som är pretantiöst, tjatigt eller rivaliserings-aktigt, utan håller sig bara till naturligt och mysigt prat. Den Mjukhandade är nära besläktad med Ootaren och Forumavataren, eftersom de också handlar om att släppa taget och låta sig uppfyllas. Den Mjukhandade är också nära till Väktaren, och den Mjukhandade använder ofta Historieberättarens teknik. Dom andra forumisterna lägger inte alltid märke till den Mjukhandade, men annars tycker dom oftast att det är trevligt att bli trevligt bemött.. Iallafall tills Ootekrafterna börjar störa.

Men du: Du kanske skulle pröva lite krångliga diskussioner också?
 
Top