Nekromanti Vilken är nästa bok?

Stormchaser

Veteran
Joined
14 May 2011
Messages
39
Location
Södertälje
Nu när grundboken är sedan en månad skickad till tryck, vilken kommer vara nästa bok ni planerar släppa? Och snälla säg Magi.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Det blir en spännande bok om jordbruk på Melorion. Allt du kan tänkas veta om råg, säd och lin.
Förbered dig för att bruka jord som du aldrig gjort förr!
Ymir said:
"Bagarens tråg" del i Ålfiske-sviten som även innehåller "Krögarens våg" och "Skogsmannens såg" samt den 383 sidor långa "Perenniska produktionsförhållanden", som egentligen är min överambitiösa mastersuppsats i marxism-leninism omskriven till Mundana.
Mundo said:
omfg Ymir jag garvade så jag började gråta hahaha!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Coolt! Kommer det finnas regler för brödbak? Själv är jag särskilt intresserad av Meloriska tunnbröd.
Mundo said:
I en expansionmodul kommer detaljerade regler för brödbak, getmjölkning och allt du någonsin velat veta om bondkatter.
 

Glasgow_kiss

Veteran
Joined
29 Jul 2010
Messages
117
Location
Göteborg
Jag tror att jag sett, eller åtminstone uppfattat det som att Jargien-boken blir nästa bok. Nya magiboken tror jag det var snack om att den skulle komma 3:e eller 4:e kvartalet nästa år.
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
Så som jag uppfattat det är det Jargien-boken och den första av de tre(?) magiböckerna som kommer släppas härnäst. Vet inte vilken som kommer först men Magiboken har jag för mig är planerad till jul nästa år (möjligtvis tidigare).
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Nästa bok är den fantastiskt godawesome och megamaffiga Spelpaketsboken, som många av er säkert lagt beslag på via crowdfundern. Den är i sitt slutskede av produktionen just nu; texterna layoutas för att den ska kunna gå på tryck asap.

Därefter finns det numera ingen säker releaseplan (as in, Helmgast kan inte lova något), men de moduler som är allra mest färdiga och därför väldigt sannolika att ges ut härnäst är Ödesväven samt Damarien, som båda två kommer bli feta och snygga grejer av väldigt duktiga och inspirerade skribenter. .

Men håll även utkik efter Eon-artiklar i Fenix; det intressanta scenariot "Skuggornas parlament", som fokuserar på Xantos under värld, kommer i nästa nummer.
Swedish Chef said:
Ödesväven är det del 4 i äventyrsserien (diamantäpplet osv)?? Damarien känns ju kul men man vill ju ha Jargienmodulen så snart som möjligt till Eon 4, Magi lockar ju också iofs, spelpaketet vill man ju ha med

Ärligt jag vill ha allt, hoppas ni får ut grejer snart.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
LordTengel;n48475 said:
Det blir den. Inte minst för att Ymir har skrivit flera lysande texter till den.
*blush*

nå, nå, efter Spelpaket-boken kommer ingen någonsin igen åtminstone kunna anklaga Eon för att vara torrt eller färglöst.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Purgatid;n50076 said:
Ni skojar, men jag vill faktiskt ha en hel bok om Mundanas handel, specifikt. Det är ruskigt svårt att presentera en trovärdig handelskampanj för en hög 30-åringar som alla läser alldeles för mycket ekonomi och politik.
Jag tror tyvärr inte det finns några utsikter för en sådan modul i nuläget, men det är åtminstone några texter på g i Spelpaketet som tar upp handel ganska mycket. Dessutom finns en hel del info om handel, som du kanske vet, i modulerna Jarla, Cirefalier, och Sjöfarare och pirater. I övrigt får jag tills vidare bara hänvisa till forumet - vi finns här för dig, närhelst du vill bolla något, om det så är intrikata tankar kring tariffer i Soldarn, Jargiens budgetunderskott eller lakritkonflikten på Oriton.
 
Top