World of Darkness har den objektivt sämsta, som låter en rulla en jävla massa T10or men man måste kolla på sju olika ställen i regelboken för att avgöra hur många som ska rullas (snö ger -1, vind ger +1, att du glömde raka dig i morse ger +2, men bara om du tänker raka dig imorgon), om man lyckas med resultatet 6, 7, 8 eller 9, om 10 låter dig rerolla eller inte, om du behöver fem lyckade utfall för att lyckas perfekt eller kanske den här gången bara det är tre på grund av regeln på sida 151, skrivet i comic sans bakom en "tematiskt" kaffe-fläck mitt i boken.
Mögsystem!
Objektivt bäst säger jag, ökänt opartisk, är antingen Noir (för den har inte bara ett enkelt system med 2T10or som ska komma över 20 för att lyckas), den har också det bästa systemet för crit-success och crit-fail...
Eller så är det Eon IV, som skippar hela idén med att ha töntiga grejer som "9" eller "12" i en färdighet, och helt enkelt kör på att ha en tärningskod istället, tex. 3T6.