Bassejr
Hero
Jag menar färdigskrivna rollspelskampanjer, publicerade äventyr, världsböcker, spelvärldar, oavsett system, genre, era, eller när den släpptes. Vilken/vilka är den/de bäst(a) färdigskriven/färdigskrivna kampanjen/kampanjerna du spelat?
RasmusL said:Det är i alla fall inte Complete Masks of Nyarlathotep
krank said:RasmusL said:Det är i alla fall inte Complete Masks of Nyarlathotep
Jag har köpt den men inte läst den ännu.
Det är lite märkligt; folk brukar säga att den är bäst evah och så ska de förklara varför den är bra, och allt jag hör är saker som får mig att vilja hålla mig borta.
Eksem said:Vad brukar folk säga egentligen? Bra SLPer, stort scope, öppen struktur, många handouts, många färgstarka scener?
Eksem said:Vad brukar folk säga egentligen? Bra SLPer, stort scope, öppen struktur, många handouts, många färgstarka scener?
krank said:Eksem said:Vad brukar folk säga egentligen? Bra SLPer, stort scope, öppen struktur, många handouts, många färgstarka scener?
Överhuvudtaget sånt som får mig att anta att det 1) är svårförberett pga spelarfrihet och 2) är en massa strid mot kultister. Jag har fått intrycket av att det är en ganska pulpig kampanj, och den pulpiga sidan hos CoC har jag aldrig riktigt kommit överens med.
Arfert said:Eksem said:Vad brukar folk säga egentligen? Bra SLPer, stort scope, öppen struktur, många handouts, många färgstarka scener?
Ja, typ. Men visst är det pulpigt. Fast det är ju vad CoC är. Kul Pulp-skräck med glimten i ögat.
Arfert said:Men visst är det pulpigt. Fast det är ju vad CoC är. Kul Pulp-skräck med glimten i ögat.
Arfert said:Jag gillar inte det där med "mer seriöst spelande"... Pulp kan väl vara seriöst spelande?
Arfert said:Dessutom är det som reglerna passar bäst för. Och regelböckerna, speciellt de första editionerna, verkligen andas pulp. Kolla till exempel de fina färgbilderna i 2nd ed. (Har jag för mig det var.) Underbar äventyrs-feeling.
Arfert said:Vill man ha mer skräck så skulle jag använda nån av de andra systemen.